• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: slovakia@accace.com

Tel.: + 421 232 553 000

Kontaktujte nás
Odoberajte novinky
  • Naše pobočky
  • Všetky stránky
    • Globálny web (Anglický)
    • Globálny web (Nemecký)
    • Česká republika
    • Juhoafrická republika
    • Nemecko
    • Maďarsko
    • Poľsko
    • Rumunsko
    • Rusko
    • Slovensko
    • Spojené štáty americké
    • Ukrajina

Accace Slovensko

  • O nás
    • Kto sme
    • Prípadové štúdie
    • Spoznajte náš tím
    • Accace Circle
    • Naši partneri
    • Spoločenská zodpovednosť
    • Office Gallery
  • Služby
    • OUTSOURCING
    • Vedenie účtovníctva a reporting
    • Online účtovný portál
    • Spracovanie miezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online dochádzkový portál
    • PORADENSTVO
    • Daňové poradenstvo
    • Korporátne a kancelárske služby
    • Poradenstvo pre startupy
    • Právne poradenstvo
    • Transakčné poradenstvo
    • Online poradenský portál
  • Covid-19
  • Kariéra
    • Voľné pozície
    • Kto sme
    • Naše hodnoty
    • Accace v číslach
    • Príbehy
    • Benefity
    • Život v Accace
  • Newsroom
  • Podujatia
  • Naše pobočky

Ako zlepší podnikateľské prostredie tzv. kilečko? | News Flash

24 júl 2020

Národná rada Slovenskej republiky koncom júna schválila rozsiahly návrh novelizácií viacerých zákonov z dielne Ministerstva hospodárstva SR, ktoré zasahujú viacero oblastí podnikateľského života. Tzv. „podnikateľské kilečko“, ako sa táto veľká novela prezýva, v konečnom dôsledku predstavuje zjednodušenie mnohých povinností, ktoré podnikateľov zaťažovali. Dochádza totiž k predĺženiu viacerých šibeničných lehôt, ako aj k zrušeniu ohlasovacích povinností týkajúcich sa takých skutočností, ktoré si štát vie zistiť sám z iných zdrojov.

Simona Klučiarová, advokátka z našej advokátskej kancelárie Accace Legal, pre vás pripravila výber najzaujímavejších prijatých a plánovaných zmien.

Vybavenie reklamácie sa môže predĺžiť

STIAHNUŤ PDF

Kým doposiaľ bol predávajúci povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní od jej uplatnenia, po novom platí, že ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.

Opäť sa zvyšuje limit pre vykonanie povinného auditu

Napriek tomu, že limity pre vykonanie povinného auditu sa zvyšovali len od januára 2020, vďaka podnikateľskému kilečku dochádza k ďalšej zmene, a to hneď dvakrát.

Pre účtovné obdobie, ktoré začína od 1. januára 2021, platí povinné overenie účtovnej závierky audítorom v prípade, ak celková suma majetku presiahla 3.000.000,- EUR, čistý obrat presiahol 6.000.000,- EUR alebo priemerný prepočítaný počet zamestnancov v jednom účtovnom období presiahol 40, pričom splnené musia byť aspoň dve z uvedených podmienok.

Pre účtovné obdobie, ktoré začína od 1. januára 2022, sa tieto limity opätovne zvyšujú, a to nasledovne: celková suma majetku musí presiahnuť 4.000.000,- EUR, čistý obrat 8.000.000,- EUR alebo priemerný prepočítaný počet zamestnancov v jednom účtovnom období musí byť viac ako 50.

Menia sa povinnosti zamestnávateľa voči Sociálnej poisťovni

Od 1. januára 2021 sa ruší povinnosť zamestnávateľa odhlásiť sa zo Sociálnej poisťovne do ôsmich dní odo dňa, v ktorom nezamestnáva už žiadneho zamestnanca.

Sociálna poisťovňa po novom sama ukončí registráciu zamestnávateľa v registri zamestnávateľov, a to odhlásením jeho posledného zamestnanca z registra poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia.

V zmysle predmetnej novely sa od 1. januára 2023 ruší aj povinnosť zamestnávateľa oznamovať začiatok a skončenie čerpania materskej dovolenky alebo rodičovskej dovolenky. Dovtedy si túto povinnosť budú musieť zamestnávatelia naďalej plniť.

Zmeny nastávajú aj v oblasti BOZP

Mení sa povinnosť zamestnávateľa pravidelne vyhodnocovať koncepciu politiky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Po novom je povinný vyhodnotiť existujúcu koncepciu BOZP len v tom prípade, ak je to potrebné, napríklad ak príjme jej zmeny.

Ďalšiu zmenu v tejto oblasti predstavuje to, že už nie každý zamestnávateľ má povinnosť vymenovať jedného alebo viacerých zamestnancov za zástupcov zamestnancov pre bezpečnosť.

V zmysle prijatej novely táto povinnosť ostáva už len zamestnávateľom, ktorí zamestnávajú najmenej desať zamestnancov alebo ktorých kód podľa štatistickej klasifikácie ekonomických činností je uvedený v prílohe č. 1 k zákonu o BOZP. Ostatní zamestnávatelia tak môžu spraviť dobrovoľne.

V súvislosti s BOZP je plánovaná ešte jedna významná zmena, a to úprava povinností zamestnávateľa a zamestnanca v prípade práce z domu (tzv. home office) v oblasti BOZP, požiarnej ochrany, evidencie pracovného času a ergonómie na pracovisku.

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR by ohľadom tejto úpravy malo predložiť na rokovanie vlády návrh zákona najneskôr do 31.októbra 2020.

Gastrolístkom možno odzvoní

Spomínaný návrh zákona z dielne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR by mal zahŕňať aj možnosť zamestnancov vybrať si medzi gastrolístkami a finančným príspevkom na stravovanie.

Živnosť bude možné prerušiť aj na 1 mesiac

V súčasnosti si živnostníci môžu prerušiť vykonávanie podnikateľskej činnosti najmenej na 6 mesiacov.

Ministerstvo vnútra SR má však do 31.októbra 2020 predložiť návrh zákona, v ktorom bude táto doba skrátená na 1 mesiac.

Okrem vyššie spomínaných zmien priniesla predmetná novela aj ďalšie zmeny v legislatíve. Prehľad zmien v oblasti účtovníctva a daní sme pre vás zhrnuli v našom News Flash TU,  kompletný zoznam legislatívnych zmien nájdete zverejnený na webe Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky TU.

Kontaktujte nás a zistite, ako Vám vieme pomôcť!

Kontakt

Simona Klučiarová

Senior Associate

E-mail: Simona.Kluciarova@accace.com

Tel: +421 2 325 53 000

10 kľúčových účtovných oblastí, ktoré sú ovplyvnené pandémiou koronavírusu | News Flash

Read more

DAC6 – Oznamovacia povinnosť cezhraničných opatrení | News Flash

Read more

Brexit z daňového hľadiska | News Flash

Read more

Zvýšenie mzdy od 1.1.2021 | News Flash

Read more

Crowdinvesting a riadenie podielov v startupoch | weBlog

Read more

Hostingové služby dátového centra z hľadiska DPH | News Flash

Read more

Startupy a spoločenská zmluva: Na čo si dať pozor? | News Flash

Read more

Inštitút „mikrodaňovníka“ od roku 2021 | News Flash

Read more

Aké sú podmienky pre získanie dotácie na nájomné v 2. vlne? | News Flash

Read more

Daňové priznanie k dani z motorových vozidiel | News Flash

Read more

Primary Sidebar

<< Späť k newsroom
E-mail

Footer

O Accace Slovensko

Spoločnosť Accace vznikla v roku 2006 v Bratislave. Accace Slovensko zamestnáva už viac ako 120 odborníkov a poskytuje služby spracovania účtovníctva, mzdovej a HR agendy, daňové a transakčné poradenstvo, právne a korporátne služby, či poradenstvo pre startupy. Za 15 rokov sme si vybudovali stabilnú pozíciu lídra v oblasti BPO služieb na Slovensku. Pravidelne sa umiestňujeme v rebríčku TOP10 poradenských spoločností magazínu TREND. Právne služby poskytuje naša vlastná advokátska kancelária Accace Legal. V rámci skupiny Accace združujeme viac ako 600 odborníkov a poskytujeme služby pre viac ako 2 000 klientov. Nájdete nás v Bratislave a v Košiciach.

O Accace Circle

Celosvetovo pôsobí Accace pod značkou Accace Circle. Ide o biznis komunitu partnerov – profesionálnych poradcov a poskytovateľov BPO služieb. S globálnym zastúpením v takmer 40 krajinách a tímom viac ako 2000 odborníkov, Accace Circle poskytuje služby viac ako 10 000 klientom, najmä stredným a veľkým medzinárodným spoločnostiam zo zoznamu Fortune 500. Celosvetovo Accace Circle spracováva okolo 170 000 výplatných pások mesačne.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Spracovanie účtovníctva a reporting
Spracovanie miezd a HR agendy
Daňové poradenstvo
Právne poradenstvo
Poradenstvo pre startupy
Korporátne služby
Transakčné poradenstvo

Naše online portály

Online účtovný portál
Online mzdový portál
Online dochádzkový portál
Online poradenský portál

Kontaktujte nás

Naše pobočky
Napíšte nám
Prihláste sa na odber noviniek
Newsroom
Kariéra


Sledujte nás

Facebook LinkedIn Instagram Youtube


Accace Circle

© Accace všetky práva vyhradené  |  Všeobecné upozornenie | Upozornenie k newsroom  |  Cookies  |  Politika ochrany osobných údajov  |  Naše GDPR prehlásenie

ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
LEGISLATÍVNYM NOVINKÁM
ODBORNÝM PUBLIKÁCIÁM

Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.

Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.

Stačí nám len Vaša mailová adresa

Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia a naším GDPR prehlásením.

Táto webová stránka používa súbory cookies. Zistite viac.