ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.
Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.
Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia and GDPR prehlásením.
Nedarí sa vám prihlásiť na odber? Skúste túto stránku.
Od 1. júna 2020 sa spustila ďalšia fáza aktivácie elektronických schránok. Kým doposiaľ museli mať povinne aktivovanú schránku len subjekty zapísané v Obchodnom registri, po novom táto povinnosť vzniká aj tým, ktoré sú zapísané v iných registroch.
Povinnosť mať aktivovanú elektronickú schránku na doručovanie sa tak dotkne aj nadácií, neinvestičných fondov, neziskových organizácií poskytujúcich verejnoprospešné služby, občianskych združení, odborových a zamestnávateľských organizácií, politických strán a hnutí, záujmových združení právnických osôb a organizácií s medzinárodným prvkom.
Pokiaľ patríte medzi vymenované subjekty a doposiaľ ste ešte e-schránku nepoužívali, a teda ju ani nemali aktivovanú na doručovanie, schránka sa vám aktivuje sama najneskôr 11. júna 2020, odkedy môžu byť do schránky doručované úradné rozhodnutia.
Odporúčame vám preto schránku aktivovať a nastaviť si v nej zasielanie notifikácií na vašu emailovú adresu, aby ste sa tak vyhli situácii, kedy sa doručované úradné rozhodnutie stane právoplatným bez toho, aby ste o tom vedeli. Elektronicky doručované rozhodnutia majú totiž rovnaký právny účinok ako keby boli doručené v listinnej podobe.
Zriadiť a aktivovať elektronickú schránku na doručovanie si však môžete len v prípade, ak sa v registri, v ktorom je vaša organizácia zapísaná, nachádzajú kompletné údaje v rozsahu – názov a IČO právnickej osoby, meno, priezvisko a rodné číslo štatutára. Je preto žiaduce si skontrolovať úplnosť údajov vedených o vašej registrácii v predmetnom registri a v prípade potreby ich doplniť.
Na prístup do elektronickej schránky je potrebné mať elektronický občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód (BOK) a príslušné certifikáty. Štatutári si ich môžu vybaviť na ktoromkoľvek oddelení dokladov na Slovensku.
Elektronickú schránku si po splnení všetkých uvedených podmienok aktivujete na portáli slovensko.sk, kde nájdete aj podrobné informácie o postupe, ako to spraviť.
Likvidácia spoločnosti | Registrované sídlo firmy | Zabezpečenie zmien v obchodných spoločnostiach | Založenie a registrácia spoločnosti | Ochrana osobných údajov (GDPR) | Právo duševného vlastníctva | Obchodné právo | Outsourcing správy a vymáhania pohľadávok pre firmy | Pracovnoprávne poradenstvo | Právne due diligence | Právne poradenstvo v oblasti nehnuteľností | Právne služby pri konkurze a reštrukturalizácií | Súdne spory | Trestné a rodinné právo | Správne a daňové právo