• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: slovakia@accace.com

Tel.: + 421 232 553 000

Kontaktujte nás
Odoberajte novinky
  • Naše pobočky
  • Všetky stránky
    • Globálny web (Anglický)
    • Globálny web (Nemecký)
    • Česká republika
    • Juhoafrická republika
    • Nemecko
    • Maďarsko
    • Poľsko
    • Rumunsko
    • Rusko
    • Slovensko
    • Spojené štáty americké
    • Ukrajina

Accace Slovensko

  • O nás
    • Kto sme
    • Prípadové štúdie
    • Spoznajte náš tím
    • Accace Circle
    • Naši partneri
    • Spoločenská zodpovednosť
    • Office Gallery
  • Služby
    • OUTSOURCING
    • Vedenie účtovníctva a reporting
    • Online účtovný portál
    • Spracovanie miezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online dochádzkový portál
    • PORADENSTVO
    • Daňové poradenstvo
    • Korporátne a kancelárske služby
    • Poradenstvo pre startupy
    • Právne poradenstvo
    • Transakčné poradenstvo
    • Online poradenský portál
  • Covid-19
  • Kariéra
    • Voľné pozície
    • Kto sme
    • Naše hodnoty
    • Accace v číslach
    • Príbehy
    • Benefity
    • Život v Accace
  • Newsroom
  • Podujatia
  • Naše pobočky

Povinná aktivácia elektronickej schránky právnických osôb a organizačných zložiek | News Flash

16 aug 2016

Stiahnuť PDF!

Povinná aktivácia elektronickej schránky právnických osôb a zapísaných organizačných zložiek

Dňa 1.7.2015 vstúpila do platnosti novela zákona č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „zákon o e-governmente“), o ktorej sme Vás informovali minulý rok. Cieľom spomínanej novely bolo zavedenie elektronickej komunikácie s orgánmi verejnej správy. Radi by sme Vás v tejto súvislosti upozornili, že v rámci prechodného obdobia od 1.augusta 2016 budú automaticky aktivované elektronické schránky všetkých právnických osôb a zapísaných organizačných zložiek. Proces aktivácie elektronických schránok sa skončí k 1.1.2017.

Povinné elektronické doručovanie

Do 1.augusta 2016 mohli právnické osoby so sídlom na území Slovenskej republiky a zapísané organizačné zložky požiadať o zriadenie elektronickej schránky dobrovoľne. Po tomto dátume budú schránky aktivované automaticky a spoločnosti ich budú musieť používať na elektronické doručovanie povinne. Povinná aktivácia elektronickej schránky sa netýka fyzických osôb a fyzických osôb podnikateľov.

Aktivácia elektronickej schránky umožní jej využívanie na elektronické doručovanie úradných rozhodnutí orgánov verejnej moci (aktuálne je prostredníctvom elektronickej schránky možné napríklad  ohlásiť živnosť, založiť obchodnú spoločnosť, získať výpis z obchodného registra a využívať ďalšie elektronické služby).

Zmena ktorá nastala od 1. augusta 2016 spočíva v tom, že proces aktivácie elektronickej schránky sa začne povinne na základe legislatívy. Na začatie povinnej aktivácie nie je potrebný žiadny úkon majiteľa, aktiváciu schránky vykonáva automaticky Úrad vlády Slovenskej republiky.

Proces aktivácie bude ukončený 1. januára 2017. Po 1. auguste sa v rámci prechodného obdobia budú schránky automaticky aktivovať na doručovanie momentom prvého prístupu oprávnenej osoby. Najneskôr 1. januára 2017 budú aktivované všetky elektronické schránky právnických osôb a organizačných zložiek.

Prístup do elektronickej schránky

Elektronické schránky sú zriaďované  bezplatne po tom ako sa zriaďovateľ dozvie o vzniku právnickej osoby. Informácie o vzniku právnickej osoby sprístupňuje zriaďovateľovi Štatistický úrad Slovenskej republiky, t.j. aj pri vzniku novej entity nie je potrebné túto skutočnosť nikde nahlasovať.

Prístup do elektronických schránok sa uskutočňuje prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy na stránke www.slovensko.sk po aktivácii.

Na prístup do elektronickej schránky pre právnickú osobu je oprávnený štatutárny orgán právnickej osoby. Týmto osobám sa po prihlásení na stránku Ústredného portálu verejnej správy zobrazí možnosť využívať ho ako fyzická osoba – občan alebo v mene právnickej osoby.

Prihlásenie do elektronickej schránky sa vykonáva prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu a osobným bezpečnostným kódom (BOK). V prípade ak má príslušná právnická osoba iba zahraničných štatutárov, tí musia splnomocniť osobu, ktorá bude mať možnosť do schránky nahliadnuť.

Na prístup a disponovanie s elektronickou schránkou je možné udeliť aj oprávnenie inej fyzickej alebo právnickej osobe a to prostredníctvom osobitnej žiadosti dostupnej na stránke www.slovensko.sk (žiadosť musí byť podpísaná notársky overeným podpisom a zaslaná na Úrad vlády Slovenskej republiky).

Do aktívnej elektronickej schránky je možné doručovať elektronické úradné dokumenty podľa § 29 ods. 1 zákona o e-governmente.

Ako Vám vieme pomôcť

Pokiaľ nemáte možnosť zabezpečiť si prístup do elektronickej schránky právnickej osoby alebo zapísanej organizačnej zložky, radi Vám poskytneme služby v tejto oblasti pričom na základe Vami udeleného poverenia budeme schránku monitorovať a informovať Vás o pravidelne o jej obsahu, prípadne zabezpečíme ďalšie súvisiace kroky a služby.

Kontakt:

Ľubica Martináková

Senior Associate

Lubica.Martinakova@accace.com

+421 2 325 53 003


Upozorňujeme aj na iné zmeny v legislatíve:
  • Zmeny v Zákone o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní účinné od 18.6.2016
  • Povinnosti zamestnávateľov vyplývajúce z nového zákona o cezhraničnej spolupráci
  • Nové povinnosti e-shopov zverejniť informácie o alternatívnom riešení sporov

Primary Sidebar

<< Späť k newsroom
E-mail

Footer

O Accace Slovensko

Spoločnosť Accace vznikla v roku 2006 v Bratislave. Accace Slovensko zamestnáva už viac ako 120 odborníkov a poskytuje služby spracovania účtovníctva, mzdovej a HR agendy, daňové a transakčné poradenstvo, právne a korporátne služby, či poradenstvo pre startupy. Za 15 rokov sme si vybudovali stabilnú pozíciu lídra v oblasti BPO služieb na Slovensku. Pravidelne sa umiestňujeme v rebríčku TOP10 poradenských spoločností magazínu TREND. Právne služby poskytuje naša vlastná advokátska kancelária Accace Legal. V rámci skupiny Accace združujeme viac ako 600 odborníkov a poskytujeme služby pre viac ako 2 000 klientov. Nájdete nás v Bratislave a v Košiciach.

O Accace Circle

Celosvetovo pôsobí Accace pod značkou Accace Circle. Ide o biznis komunitu partnerov – profesionálnych poradcov a poskytovateľov BPO služieb. S globálnym zastúpením v takmer 40 krajinách a tímom viac ako 2000 odborníkov, Accace Circle poskytuje služby viac ako 10 000 klientom, najmä stredným a veľkým medzinárodným spoločnostiam zo zoznamu Fortune 500. Celosvetovo Accace Circle spracováva okolo 170 000 výplatných pások mesačne.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Spracovanie účtovníctva a reporting
Spracovanie miezd a HR agendy
Daňové poradenstvo
Právne poradenstvo
Poradenstvo pre startupy
Korporátne služby
Transakčné poradenstvo

Naše online portály

Online účtovný portál
Online mzdový portál
Online dochádzkový portál
Online poradenský portál

Kontaktujte nás

Naše pobočky
Napíšte nám
Prihláste sa na odber noviniek
Newsroom
Kariéra


Sledujte nás

Facebook LinkedIn Instagram Youtube


Accace Circle

© Accace všetky práva vyhradené  |  Všeobecné upozornenie | Upozornenie k newsroom  |  Cookies  |  Politika ochrany osobných údajov  |  Naše GDPR prehlásenie

ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
LEGISLATÍVNYM NOVINKÁM
ODBORNÝM PUBLIKÁCIÁM

Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.

Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.

Stačí nám len Vaša mailová adresa

Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia a naším GDPR prehlásením.

Táto webová stránka používa súbory cookies. Zistite viac.