Späť k newsroom
Mailchimp - subscribe form sidebar

Štandardný vs. globálne manažovaný outsourcing: rozdiely, o ktorých by ste mali vedieť | weBlog

21 júna 2022
Tento článok je dostupný aj v
anglickom jazykupoľskom jazyku

Podnikanie je náročné samo o sebe, no jeho rozšírenie či už v rámci Slovenska alebo za hranice prináša so sebou omnoho komplexnejšie výzvy. Majitelia firiem musia na jednej strane zabezpečiť bezproblémový priebeh obchodnej činnosti, postarať sa o spokojnosť klientov a rast výnosov, na druhej strane musia myslieť na súlad s legislatívou – niekedy i vo viacerých krajinách súčasne – a udržiavanie nákladovo efektívnych a bezchybných administratívnych procesov. Ako však dosiahnuť tú správnu rovnováhu bez toho, aby vás to stálo priveľa energie a peňazí?

Outsourcing: najlepší spôsob, ako v podnikaní nestratiť želaný smer

Prvým riešením, ktoré pozná väčšina firiem, je outsourcing. Ten, zjednodušene povedané, umožňuje delegovať plánované alebo každodenné aktivity spojené s podnikaním na inú organizáciu. Je to, napríklad, outsourcing miezd: najmete si spoločnosť na spracovanie, výpočet miezd a distribúciu výplatných pások vašich zamestnancov podľa danej legislatívy vrátane vykazovacích povinností, kontrolných činností a ostatných vyplývajúcich úloh. Hoci väčšina spoločností môže túto agendu vykonávať interne, najatie tretej strany výrazne znižuje náklady na prácu, technológie, licencie a tiež administratívnu záťaž, riziko nesúladu s aktuálne platnou legislatívou alebo porušenia ochrany súkromia.

Vo všeobecnosti je outsourcing služba za dohodnutý poplatok, kde poskytovateľ vykonáva špecificky definované činnosti na základe jednotlivých zadaní,  pričom však nevyhnutne neberie do úvahy  strategický rozmer procesov klienta, a teda skôr pasívne vykonáva dohodnuté aktivity namiesto proaktívneho návrhu riešení, ktoré by mali pre klienta strategický význam. Jeho výhody majú však v podnikaní stále svoje nezastupiteľné miesto a v mnohých prípadoch je to presne to, čo spoločnosť potrebuje. Ak ale riadite globálnu spoločnosť či potrebujete viac predvídať, zrejme budete chcieť o trošku viac. A práve tu prichádza model manažovaného outsourcingu.

Poskytovateľ manažovaného outsourcingu: proaktívny partner so strategickým potenciálom

Model manažovaného outsourcingu spočíva v proaktívnom prístupe k poskytovaniu služieb, ktorého podstatou detailné pochopenie potrieb a procesov klienta. Poskytovateľ manažovaného outsourcingu pracuje na odhaľovaní nedostatkov v efektívnosti, navrhuje zlepšenia konkrétnych procesov alebo ich nahrádza inovatívnymi riešeniami a nachádza spôsoby, ako znížiť náklady pri zachovaní rovnakej úrovne kvality. Pri všetkých uvedených krokoch je spokojnosť klienta, na prvom mieste.

Poskytovateľ je v tomto prípade skôr partnerom spoločnosti než dodávateľom, ktorý rieši len presne špecifikované oblasti. Hlavnou výhodou manažovaného outsourcingu, či už ide o mzdovú, účtovnú, poradenskú alebo inú agendu, je veľmi osobný prístup k riešeniu problémov klientov v kombinácii s ďalšími benefitmi. Sú to najmä centralizovaná správa účtov, prístup k najnovším technológiám a strategický prístup k potrebám klienta. Najlepší poskytovatelia takýchto služieb majú globálne pokrytie, ktoré zaisťuje bezproblémovú expanziu do rôznych krajín po celom svete, pričom si zachovávajú jednotné kontaktné miesto, no zároveň poskytujú najlepšiu odbornú pomoc na trhu. Viac sa téme venujeme v tomto článku.

Výber medzi štandardným a globálne manažovaným outsourcingom. Možno ste si položili otázku, ktorá z týchto možností je pre vaše podnikanie vhodnejšia. Koniec koncov, obe možnosti sú nákladovo efektívne, ponúkajú najlepšie odborné znalosti, technológie, inovácie a znižujú veľké množstvo rizík. Aby ste sa však mohli rozhodnúť, je dôležité vrátiť sa k hlavnému rozdielu: štandardný outsourcing je reaktívny, zatiaľ čo model manažovaného outsourcingu je proaktívny. Pre každú spoločnosť je vhodný iný prístup.

Ak chcete odbremeniť vašu spoločnosť od administratívnej práce a presunúť zodpovednosť tak, aby ste sa mohli venovať svojej hlavnej činnosti, štandardný outsourcing je pre vás tou správnou voľbou. Je vhodný ako pre malé a stredné podniky, tak aj pre veľké medzinárodné korporácie.

Ak však máte komplexnejšie potreby, ambície globálnej expanzie alebo túžite po strategickom partnerovi, ktorý vám pomôže dosiahnuť vaše ciele, poskytovateľ manažovaného outsourcingu je presne to, čo hľadáte. Predvídavosť a spoluzodpovednosť za váš úspech a efektívny chod firmy je to, čo robí manažovaný outsourcing unikátnym. Vďaka partnerovi, ktorý bude za vás spravovať niekoľko expertných tímov vo viacerých krajinách z jedného miesta, bude pre vás podnikanie v medzinárodnom meradle malina.

V Accace máme bohaté skúsenosti s oboma prístupmi ako na lokálnej, tak i na globálnej úrovni. Náš tím je pripravený vám poradiť, čo  je na základe vašich potrieb pre vás tá najlepšia voľba, ako vám môžeme pomôcť dostať vašu mzdovú, personálnu agendu či účtovníctvo na vyššiu úroveň, prípadne s našimi odborníkmi nájdeme spolu riešenia vašich daňových a právnych otázok.

[Pop-up][MC] Zmeny v DPH a ich vplyv na e-commerce SK | eBook
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram