Malé firmy zohrávajú veľkú rolu v národnej ekonomike. Niet pochýb o tom, že ich neustály rast by mal byť prioritou pre vlády. Okrem toho, je pre nich dôležitá aj podpora či už od štátu alebo iných podnikateľov, ktorí poskytujú služby a produkty z rôznych odvetví.
Väčšina malých podnikov má však problém s obmedzeným kapitálom určeným na rôzne biznisové riešenia. Často preto býva táto oblasť najmenej finančne podporená, a tak sú interné záležitosti riešené skôr vďaka odhodlaniu a všestrannosti zamestnancov. Nakoľko väčšina zdrojov putuje na produkty a ich výrobu, marketing či predaj, firmám neostáva dostatok peňazí na modernizáciu interných procesov.

Hoci je táto situáciu pochopiteľná, dopad, ktorý majú interné procesy na zamestnancov je obrovský. Ak si firma zakladá na zamestnancoch, musí vynakladať úsilie aj na zlepšenie a digitalizáciu prevádzky v podstate okamžite. Otázkou je, čo pre to musíte urobiť?
Využívajte moderné riešenia na digitalizáciu interných procesov pre malé podniky
Okrem dobrého platu, spokojnosti v práci a príjemného pracovného prostredia je nutné do starostlivosti o zamestnancov zahrnúť aj moderné interné procesy a vybavenie. Tak, ako by bolo nevhodné dať zamestnancom zastaralé telefóny či počítače k výkonu ich práce, tak by to bolo rovnako nepraktické, keby museli pracovať so zastaralými systémami.
Využívaním moderného softvéru, ako napríklad zasielaním výplatných pások v elektronickej forme či komunikovaním cez WhatsApp alebo Trello, si môžete uľahčiť prácu. Minimum, čo môžete urobiť, je digitalizácia HR agendy vďaka softvéru na evidenciu dochádzky. Všetky tieto druhy technológií sú prakticky zadarmo.
Jednoduchá správa odpracovaného času a dochádzky zamestnancov
Ak ste malý podnik, pravdepodobne máte menší počet zamestnancov, pre ktorých ste podľa predpisov povinní zaznamenávať ich dochádzku. Váš HR manažér však môže mať plné ruky iných povinností, aby zvládal túto agendu riešiť manuálne. A tak sa možno pýtate či existuje rýchly a dostupný softvér na evidenciu dochádzky a pracovného času, ktorý by celý tento proces uľahčil.
Mohli by ste použiť Excel, ktorý vám však negarantuje, že spĺňa všetky legislatívne náležitosti. Nevie vám zasielať ani e-mailové upozornenia, kopírovať dovolenky a absencie do pracovných kalendárov. Rovnako tak nespĺňa ani pravidlá na ochranu osobných údajov (GDPR), nedokáíže odstraňovať chyby v záznamoch a neposkytuje jazykové či legislatívne úpravy pre zahraničných zamestnancov. Okrem toho, Excel nedokáže predchádzať pokutám z Inšpektorátu práce za zlú evidenciu dochádzky. Ak sa k tomu pridá aj to, že si zamestnanec chce vybrať bonus, dochádzkový systém je naozaj nutný. Dokáže poskytnúť dodatočné funkcie, ako napríklad prístup k výplatným páskam, interným smerniciam a dokumentom, vymieňať mzdové dokumenty s poskytovateľom miezd, vypočítať nárok na stravné a oveľa viac.
Dochádzkový softvér jednoducho splní očakávania vašej firmy či dokonca spraví export dát do vášho mzdového systému. Je to riešenie, ktoré funguje ako vhodný základ pri expanzii vašej firmy bez nutnosti nahradiť ho iným po zväčšení podniku.
Existuje bezplatný dochádzkový softvér na trhu?
Samozrejme, už spomínaný Excel je bezplatný. Dochádzkový softvér, ktorý je však prispôsobený presne vaším potrebám, spĺňa nároky z pohľadu legislatívy, zasiela notifikácie, má prívetivé rozhranie a dizajn, je dostupný aj z mobilného zariadenia, nie je zadarmo. Nakoľko je vždy nutné takýto program spravovať a pravidelné ho aktualizovať, náklady na túto činnosť sú pokryté zákazníkom. Ceny za takúto službu začínajú na zopár eurách za zamestnanca a za mesiac. Vďaka tomu je cena, ktorú inak ušetríte, pretože nepotrebujete ďalšieho HR špecialistu, ktorý by sa musel starať o tieto úlohy manuálne, neporovnateľná.
Máte záujem o jednoduchý a dostupný dochádzkový systém? Spojte sa s našimi odborníkmi a vyžiadajte si demo verziu nášho vlastného online dochádzkového portálu.
Email: zuzana.krajcova@accace.com
Telefón: +421 232 553 000
Potfólio našich služieb:
- Vedenie účtovníctva a reporting: Vedenie účtovníctva | Štatutárny a manažérsky reporting | Online účtovný portál | IFRS | Školenia na mieru
- Spracovanie miezd a personalistika: Spracovanie miezd | Spracovanie HR agendy a personalistika | Online mzdový a HR portál | Online dochádzkový portál | Pracovnoprávne poradenstvo | Poradenstvo pri vysielaní zamestnancov | Daň z príjmov fyzických osôb | Mzdové a HR školenia | Zamestnanecké akcie (ESOP) | Analýza sociálneho prostredia a vitality firmy
- Daňové poradenstvo: Daňové poradenstvo pre právnické osoby | Dodržiavanie daňových predpisov | Fúzie a akvizície | Transfer pricing | Daň z príjmov fyzických osôb | Služby v oblasti DPH | Odborné školenia
- Korporátne a kancelárske služby: Založenie a registrácia spoločnosti | Registrované sídlo firmy | Likvidácia spoločnosti | Zabezpečenie zmien v obchodných spoločnostiach | Zastupovanie klientov
- Právne poradenstvo: Obchodné právo | Pracovnoprávne poradenstvo | GDPR | Právne due diligence | Právne poradenstvo v oblasti nehnuteľností | Právne služby pri konkurze a reštrukturalizácií | Právo duševného vlastníctva | Súdne spory
- Transakčné poradenstvo: Due diligence a transakčné poradenstvo | Fúzie a akvizície | Transfer pricing
- Back office služby: Správa zdieľanej kancelárie a parkingu
- Poradenstvo pre startupy
- Agentúra dočasného zamestnávania
- Online poradenský portal