Späť k newsroom
Mailchimp - subscribe form sidebar

Čakali na mňa výzvy, ale aj priestor na sebarealizáciu | #PeopleOfAccace

26 septembra 2023
Tento článok je dostupný aj v
anglickom jazyku

V našej novej sérii #PeopleOfAccace vám formou rozhovorov priblížime zákulisie Accace. Dozviete sa, ako u nás vznikajú nové služby či riešenia, kto je v Accace najdlhšie a akými pozíciami si za tie roky prešiel, no najmä spoznáte našich skvelých ľudí. V treťom rozhovore vám priblížime Petru Podstavek, ktorá je súčasťou nášho mzdového tímu ako HR Outsourcing Specialist.  

Čomu sa v Accace venuješ?

Momentálne tvorím ešte s jednou kolegyňou takú maličkú samostatnú jednotku v rámci mzdového tímu. Venujeme sa čisto personalistike so všetkým, čo to obnáša – od pracovnoprávnej agendy cez administráciu benefitov až po HR poradenstvo.  Máme teda relatívne široký záber a náš pracovný deň veľakrát prináša všelijaké zaujímavé prekvapenia. Nedávno sme napríklad s klientom riešili situáciu, keď bol zamestnanec (neoprávnene) nespokojný s výplatou, odmietal z pracoviska odísť a zároveň sa svojmu zamestnávateľovi vyhrážal políciou. Nakoniec všetko dobre dopadlo, ale nie každý by vedel v takejto situácii zareagovať s chladnou hlavou.

Ako si sa k takejto netradičnej pozícii dostala?

Veľmi jednoducho – zúčastnila som sa pracovného pohovoru a vyšlo to. V tej dobe už mal Accace HR Outsourcing do určitej miery rozbehnutý a niektoré veci boli nastavené dobre, niektoré potrebovali vylepšiť. Nastupovala som teda do spoločnosti s tým, že ma bude čakať asi celkom dosť výziev, ale zároveň dostanem voľnú ruku na sebarealizáciu, čo sa do bodky aj naplnilo.

Aký je rozdiel medzi outsourcingom takejto služby pre klienta vs. keď si firma zastrešuje túto agendu interne?

Naším typickým klientom je menšia firma kde by nevedeli personalistu 100% vyťažiť a tak je HR Outsourcing riešením tam, kde by inak túto agendu museli ,,prilepiť” niekomu, kto o to v drvivej väčšine prípadov ani nemá záujem a už vôbec na ňu nemá znalosti. Namiesto toho majú vďaka nám k dispozícii profesionála, ktorý vie poradiť, usmerniť a hlavne sa personalistike venuje od srdca a s radosťou. Poskytované služby vieme prispôsobiť na mieru, tak aby to konkrétnemu klientovi dávalo zmysel – pre niektorých klientov zabezpečujeme personalistiku od A po Z, niekde pripravujeme len mzdové podklady a niekde poskytujeme ad hoc služby ako sú napr. konzultácie ohľadom Zákonníka práce v praxi.

Aké benefity im to prináša?

Myslím si, že najväčším benefitom pre klientov je to, že vďaka outsourcingu nemusia premýšľať nad všetkými pravidlami a predpismi, ktoré sú s HR neodmysliteľne späté. Okrem toho vieme byť aj dobrým doplnením interného HR tímu pri špeciálnych udalostiach alebo úlohách –  napr. keď firma potrebuje zrazu zamestnať zahraničného pracovníka a nikto z tímu zatiaľ takýto proces neriešil.

Práca s ľuďmi vie byť celkom náročná, ako si dopĺňaš energiu vo voľnom čase?

Voľný čas trávim väčšinou s manželom a naším psom, fenkou Shiba Inu, Foxi. Okrem toho rada čítam, cestujem a venujem sa cudzím jazykom. A ako mali moje kolegyne na mzdovom oddelení možnosť zistiť, zbožňujem všetky stolové hry a väčšinou v nich aj vyhrávam.

Čo o tebe vie (zatiaľ) len málo ľudí?

Pár rokov dozadu sme kúpili dom, ktorý vo dvojici s manželom dokončujeme – vďaka tomu viem napríklad namiešať lepidlo na keramickú dlažbu alebo betón v miešačke. Ak by mi teda kariéra v HR nevyšla, uživím sa aj na stavbe.

[Pop-up][MC] Zmeny v DPH a ich vplyv na e-commerce SK | eBook
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram