ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.
Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.
Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia and GDPR prehlásením.
Nedarí sa vám prihlásiť na odber? Skúste túto stránku.
V našej novej sérii #PeopleOfAccace vám formou rozhovorov priblížime zákulisie Accace. Dozviete sa, ako u nás vznikajú nové služby či riešenia, kto je v Accace najdlhšie a akými pozíciami si za tie roky prešiel, no najmä spoznáte našich skvelých ľudí. V piatom rozhovore sme sa povypytovali Senior Payroll Accountant a Excel “guru” Veroniky Eglovej, ktorá sa k nám pridala pred viac ako dvoma rokmi a za to krátke obdobie stihla zjednodušiť prácu a zautomatizovať procesy pri spracovaní miezd. Inšpirujte sa rozhovorom s Veronikou, ktorý je plný elánu, motivácie a dobre mienených rád.
Môj bežný pracovný deň závisí od dátumu v kalendári. Ako môj syn povie, maminka sa chodí do práce smiať a v čase uzávierky zase, že mami stále len pracuješ. Takže pravda je niekde medzi.
Hlavnou náplňou mojej práce je spracovanie miezd pre klientov, ktorá však nekončí pípnutím sumy na bankový účet ako by si niekto možno myslel. Spracovanie miezd v sebe zahŕňa oveľa viac. Ide nielen o samotný výpočet miezd, benefitov, stravného, nemocenských dávok, rekreačných poukazov, posielanie výkazov, spracovanie ročného zúčtovania dane (naša obľúbená štvrťročná aktivita), ale aj sledovanie neustálych zmien, prispôsobovanie systému novým zákonným podmienkam či poskytovanie ostatných poradenských služieb pre klientov a ich zamestnancov. Títo sa na nás obracajú kvôli vystaveniu rôznych potvrdení, vysvetleniu svojich výplatným pások, ale aj s inými otázkami mzdového a personálneho charakteru. Zároveň sa snažím udržiavať dobré vzťahy či už v tíme alebo s klientom, zefektívňovať proces spoločného fungovania, zavádzať a nastavovať rôzne kontrolné mechanizmy pomocou výpočtov v Exceli a PowerQuery.
Mojou úlohou je aj koordinovať, organizovať, delegovať úlohy a vedieť sa spoľahnúť na podklady od ostatných, k čomu samozrejme patrí aj určitá miera kontroly. Toto som sa však naučila až tu, keďže dovtedy som bola zodpovedná za celú oblasť sama. V neposlednom rade sa teším, keď môžem svojou troškou prispieť k dobrej nálade, atmosfére v kancelárii a byť motiváciou, ale aj oporou pre ostatných. Každý z nás je dôležitý a vždy je tu niekto, s kým sa môžeme poradiť a vedieť, že na to nie sme samy je pre mňa úžasný pocit. Sme na jednej lodi s rovnakým kurzom, tak si treba pomáhať, učiť sa navzájom a užiť si tento zájazd čo najlepšie. Spolupráca a tímový duch sú tiež dôvodom, prečo mám svoju prácu rada. Máme PERFEKTNÝ kolektív, veľa smiechu a radosti. Takže s úsmevom do práce aj z práce a medzitým vybaviť, čo treba.
Toto je moje tretie zamestnanie a každé jedno bola moja srdcovka, za ktorú som vďačná. Pre mňa je dôležitý pocit užitočnosti, zodpovednosti, ale aj pracovná atmosféra, udržiavanie vzťahov a možnosti realizácie, rozširovať si vedomosti, skúsenosti a posúvať sa vpred. Vždy som nejako mala šťastie na výborný kolektív a osud mi +/- po 10 rokoch zariadil zmenu. Prvýkrát som odchádzala s úsmevom na materskú dovolenku, ktorú som si naozaj užila a pri návrate som už pracovala pre druhého zamestnávateľa. Tu som bola po rokoch prepustená kvôli úpadku firmy. Takže prišla ďalšia možnosť hľadať si nielen nového zamestnávateľa, ale aj vybrať si medzi personalistikou a účtovníctvom, za ktoré som tam bola zodpovedná. Nebolo to pre mňa ľahké rozhodnutie, ale nakoniec vyhrali mzdy v Accace. Úprimne: “Posielať ľuďom peniaze je krásny pocit,”. Kto ma pozná vie, že vždy som sa rada hrabala v čísielkách a výpočtoch, a tak som hľadala novú osobnú výzvu.
Mala som poskladané aj určite kritériá ako: zaujímavá práca v oblasti HR/mzdy/účtovníctvo v úspešnej firme s dobrým menom, možnosťou práce z domu, dobrou lokalitou v rámci Bratislavy, ktoré Accace spĺňalo a niektoré prednosti som zistila až časom ako napr. zameranie na automatizáciu vo viacerých oblastiach, pro-zamestnanecký prístup, dobročinnosť a pomoc v rámci #accacelife. Okrem toho veľká výhoda outsourcingu je v možnostiach zažiť si rôzne prípady, s ktorými sa nedá stretnúť a riešiť v jednej firme, ale až pri väčšom rôznorodom rozsahu miezd pre viacerých klientov.
Accace som poznala, nakoľko bol spracovateľom miezd u predchádzajúceho zamestnávateľa a ja som bola HR kontaktnou a kontrolnou osobou na strane klienta, čiže opačné garde ako dnes. So spracovaním miezd som mala dlhoročné skúsenosti v prvom zamestnaní, avšak keďže sme od môjho začiatku mali Accace, za posledné roky som ich nespracovávala, hoci boli aj tu neoddeliteľnou súčasťou mojej náplne. Vyznala som sa dobre, len som neposielala žiadne registračné listy na úrady a inú agendu s tým súvisiacu, čo bolo treba trošku oprášiť z minulosti.
Pamätám si, ako som raz, bolo to fakt dávno, ešte v časoch, kedy by mi ani len nenapadlo uvažovať o inej práci, Deniske od vás povedala: “Keď tu raz skončím, pôjdem pracovať do Accace,”. Takže som sa jej toho času ozvala a netrvalo dlho, kým ste zverejnili ponuku Senior Payroll Accountant, pri ktorej som si povedala, že tu si seba viem predstaviť. A takto som si vlastne Accace pritiahla a som veľmi rada, že sa nám to spoločne podarilo dotiahnuť do úspešného konca – vlastne začiatku.
Bolo to pre mňa prekvapenie, lebo u nás pracuje naozaj veľmi veľa šikovných, ochotných a užitočných ľudí, profesionálov na každom oddelení. V mojich nomináciách sa vyskytovali tieto zásluhy: Za inovatívne a moderné prínosy pre mzdové oddelenie a za zjednodušenie práce a procesov pri spracovaní miezd. V rámci nášho oddelenia padol návrh na vytvorenie Payroll (mzdového) robota – automatizovaný proces. Ja som navrhla štruktúru procesu, tok dokumentov, celkovú komunikáciu a podporu pre vývoj ako aj prístupy a spôsoby riešenia daných situácií. Tieto roboty fungujú na power automate desktop platforme a slúžia na komunikáciu so Sociálnou poisťovňou cez e-portál služieb. Prvý robot podáva registračné listy, ELDP, mesačné výkazy na stránkach Sociálnej poisťovne na základe našej požiadavky a ušetrí nám čas s individuálnym prihlásením a podaním, ale najmä následným sťahovaním potvrdení a kontrolou výkazov na portáli. Následne s príchodom ePN vznikol nápad na súrodenca – druhého robota, ktorý by sťahoval aktuálne dáta ePN z portálu Sociálnej poisťovne na dennej báze do mnou navrhnutej excelovskej tabuľky s doplnením dôležitých informácií a výpočtov. Tento robot nám uľahčuje každodennú kontrolu sledovania zmien a zároveň pripomína termíny na splnenie povinností voči Sociálnej poisťovni.
Okrem týchto, ako som už spomenula vyššie, je celkovo mojou vášňou optimalizovať procesy a nastavovať rôzne kalkulačky či kontrolné mechanizmy, aby nám v čo najväčšej miere uľahčili prácu a ušetrili čas. Bolo ich viacero, tak spomeniem aspoň niektoré: kontrola účtovného dokladu so mzdovými rekapituláciami, rôzne automatizované výpočty stravného a príplatkov, kontrolné šablóny, konsolidované reporty. V oceneniach bola spomenutá aj moja ochota pomôcť a zdieľanie Excel znalostí prostredníctvom školení, kolektívny duch, energickosť a dobrá nálada.
Mám syna, takže dosť času trávim s ním, spoločne športujeme – florbal, ping pong, biliard, plážový tenis, v podstate čokoľvek akčné, bláznivé, loptové a spoločenské hry, šach, tanec – samozrejme nie každý deň, podľa voľného času a chuti. Rada aj výletujem – či už dovolenka pri mori, poznávací zájazd alebo turistika. Občas mi treba len tak oddýchnuť si a zrelaxovať. Samozrejme rodina, priatelia, deti – všeobecne milujem ľudí, takže uprednostňujem spoločnosť pred samotou.
Takmer by som zabudla, ešte sa rada zúčastňujem rôznych kurzov osobného rozvoja. Aktuálne chodím na divadelný krúžok, ktorý nie je ani tak o herectve ako o existovaní na javisku – byť tu a teraz s vlastnými emóciami v danej úlohe. Je to veľmi zaujímavé, radosť pre dušu aj očista, plním si taký môj detský sen.
Ako malé dieťa som najprv chcela byť učiteľkou. A vlastne aj toto si realizujem prostredníctvom interných payroll školení a kurzami Excelu. V mojom prvom zamestnaní som sa zúčastnila vďaka viacerým zlepšovacím návrhom – Green Belt školenia, v ktorom som získala certifikát na zefektívňovanie procesov za implementáciu úspešného projektu. Inak som z dvojčiat, ľaváčka a rada sa smejem. Všetky svoje nezdary považujem za učiteľov, ktoré ma naučili prekonávať prekážky. Vďaka ním som dnes práve tu.
Z toho vyplýva aj moje životné motto: Verím, že všetko sa dá, len treba chcieť.