ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.
Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.
Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia and GDPR prehlásením.
Nedarí sa vám prihlásiť na odber? Skúste túto stránku.
Na konci roka sa firmy zameriavajú na to, aby zvládli predsviatočný zhon a vytvorili si plány na ďalší rok. Pre každého z nás je nový rok novým začiatkom a vaše podnikanie by nemalo byť výnimkou.
V dnešnej dobe je veľmi dôležité byť otvoreným a pripraveným na globálne zmeny vo svete a mať schopnosť sa týmto zmenám prispôsobiť, pretože priamo ovplyvňujú vaše podnikanie. Tieto zmeny však nesúvisia len s ekonomikou, ale aj s rozvojom technológií a potrebami ľudí. To prináša príležitosť, ako urobiť vaše podnikanie ešte úspešnejším, rozšíriť ho a zvýšiť tak aj vaše zisky. Hybridná práca sa stala nevyhnutnou súčasťou našich životov, a preto sa väčšina procesov presunula do online prostredia. Patria sem aj procesy, ktoré sa predtým nedali robiť bez osobnej práce a „papierovačiek,“ ako je účtovníctvo a mzdy. Preto by v dnešnej dobe mali byť základné funkcie v podnikaní postavené tak, aby boli efektívne a pohodlné na používanie. A práve tento prístup vám pomôže rásť vo vašom podnikaní. Poďme sa teda pozrieť na to, čo aké procesy či zmeny môžete zaviesť v roku 2023.
Mnohé podniky sa momentálne snažia digitalizovať alebo zefektívniť a zautomatizovať všetky kľúčové procesy v spoločnosti. Účtovníctvo, mzdy, HR agenda, dane a ďalšie – budú vždy súčasťou firiem bez ohľadu na to, či ide o začínajúce alebo zabehnuté firmy. Ich digitalizácia môže pomôcť stanoviť priority a odstrániť objemné úlohy z každodennej agendy.
Automatizácia účtovných procesov vám pomôže ľahko spravovať vaše účtovné doklady a pracovné postupy, zredukovať množstvo papiera a kedykoľvek skontrolovať skutočný finančný stav vašej spoločnosti. Zvyšuje tiež aktuálnu úroveň produktivity finančného oddelenia odstránením úloh náročných na čas a zdroje z každodennej pracovnej rutiny. Vaše účtovné tímy tak budú mať viac času sústrediť sa na projekty s vyššou prioritou.
Automatizácia mzdovej a HR agendy vám zas umožní lepšie angažovať vašich zamestnancov a poskytnúť im viac slobody. Sami tak jednoducho a pohodlne zvládnu množstvo úloh, ako napríklad prístup k výplatným páskam, zaslanie tiketu mzdovej účtovníčke, vyplnenie údajov pre ročné zúčtovanie dane, požiadanie o voľno, riadenie služobných ciest či zúčtovanie cestovných nákladov. Výhody automatizácie sú neobmedzené, a preto so zmenou týmto smerom neváhajte ani na sekundu.
Nie je žiadnym prekvapením, že outsourcing je nákladovo efektívnejší ako prevádzkovať všetko vo vlastnej réžii. Outsourcing vám môže pomôcť nielen delegovať určité množstvo práce na inú organizáciu a znížiť prácu interného tímu, ale tiež prideliť kapacitu vašich zamestnancov na strategickejšie úlohy, a tým ušetriť náklady využívaním ich času efektívnejšie. Zatiaľ čo väčšina spoločností dokáže vykonávať prácu interne, pribratie inej organizácie znižuje administratívnu záťaž a riziká, ako aj náklady na prácu, technológiu alebo licencie.
Dôležitosť spokojnosti zamestnancov je v súčasnosti jednou z najvýznamnejších tém v podnikaní. V posledných rokoch bolo nielen naše fyzické, ale aj duševné zdravie celosvetovo ohrozené rýchlymi a neočakávanými zmenami. Táto skúsenosť má priamy vplyv na našu schopnosť vykonávať aj naše pracovné úlohy. Znamená to tiež, že môže ovplyvniť vaše podnikanie a priniesť neželané straty.
Harvard zrealizoval štúdiu, ktorá dokázala, že zvýšenie spokojnosti zamestnancov zvyšuje aj produktivitu v priemere približne o 10 %, čiže samotná práca bude vykonaná efektívnejšie. V konečnom dôsledku vám to prinesie lepšie výsledky a ziskovosť.
Jednou z outsourcingových služieb spoločnosti Accace je meranie vitality spoločnosti a sociálneho prostredia. Tá umožňuje získať podrobnú analýzu toho, čo ovplyvňuje angažovanosť zamestnancov, výkonnosť, inovácie a udržateľnosť. Meraním sa tiež dozviete, ako sú vaši zamestnanci spokojní či ako hodnotia váš štýl vedenia. Analýzou týchto parametrov môžete vybudovať zdravú firemnú kultúru a silnú značku zamestnávateľa (employer branding), ktorá zvýši úroveň angažovanosti a spokojnosti zamestnancov.
V dnešnej dobe je tiež náročné nájsť talenty, ktoré sú ideálne pre vašu spoločnosť. Dôvodom sú zmeny na trhu práce či boj o konkrétne pozície. Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako prilákať a udržať zamestnanca, je starať sa o jeho spokojnosť, resp. pohodlie. To vám môže priniesť:
Vyšší výkon
Lepšiu spokojnosť klientov
Nízku fluktuáciu a kvalitnejší employer branding
Šetrenie nákladov
Väčšina firiem už prešla na hybridný pracovný model. Aj preto sa riadenie zamestnancov stáva mimoriadne náročné na zdroje. Práve tu prichádza vhod automatizácia procesov.
Zamestnanci sú základom vášho podnikania, takže miera do akej sa zapájajú do chodu spoločnosti je dôležitá pre výkonnosť vašej firmy. Automatizácia procesov, ktoré ich ovplyvňujú im umožňuje vytvoriť si vlastné prostredie namiesto toho, aby sa prispôsobovali prostrediu, ktoré vytvoril niekto iný.
Pracovný život vašich zamestnancov môže uľahčiť aj efektívny online dochádzkový portál. Toto riešenie umožňuje zamestnancom spravovať ich dochádzku online – prostredníctvom užívateľsky prívetivého samoobslužného rozhrania. Môžu sledovať svoj odpracovaný čas, nadčasy, čerpanú alebo zostávajúcu dovolenku, požiadať o voľno či PNku a všetko si následne poľahky schváliť so svojím nadriadeným.
Efektívne riadenie zamestnancov je v prvom rade o interných procesoch, no v dnešnej dobe je to aj o tom, ako dobre sa vaši zamestnanci cítia v kancelárii. Aby ste takéto prostredie rozvíjali, mali by ste sa snažiť nielen o priateľskú firemnú kultúru a príjemnú atmosféru v kancelárii, ale aj o automatizáciu určitých momentov, najmä ak máte flexibilný pracovný priestor alebo u vás funguje hybridný pracovný model. V Accace sme vytvorili riešenie, ktoré umožňuje nielen nám, ale aj našim klientom efektívne využívať zdieľané stoly v kancelárii či parkovacie miesta. Náš rezervačný systém umožňuje znížiť administratívnu záťaž vášho HR oddelenia tým, že vás zbaví nadbytočnej administratívnej záťaže alebo komunikácie a poskytne vašim tímom slobodu a flexibilitu, aby si tieto záležitosti mohli riešiť sami.
V Accace máme bohaté skúsenosti s outsourcingom. Náš tím je pripravený poradiť vám tú najlepšiu voľbu pre vaše podnikanie a prediskutovať s vami postupy, ako zlepšiť vaše účtovníctvo, mzdy a HR administratívu presne podľa vašich potrieb.