Späť k newsroom
Mailchimp - subscribe form sidebar

Sociálna poisťovňa sprístupňuje elektronické účty pre poistencov – zamestnancov | News Flash

31 júla 2024
Tento článok je dostupný aj v
anglickom jazyku

Sociálna poisťovňa sprístupňuje elektronické účty pre poistencov – zamestnancov a okrem možnosti vybavenia prístupu v pobočke Sociálnej poisťovne priamo zamestnancom (Žiadosť priložená v pdf), ponúka možnosť zriadenia prístupov pre vašich zamestnancov priamo u vás na pracovisku. Zamestnanci tak môžu získať prehľad o ich sociálnom poistení a zároveň budú môcť so Sociálnou poisťovňou komunikovať online.

Stiahnuť PDF

Motiváciou pre zriadenie prístupu do online pobočky Sociálnej poisťovne pre zamestnancov by malo byť najmä:

  • úspora času – nižší počet osobných návštev pobočiek za účelom získania podkladov o sociálnom poistení
  • okamžitý prístup k informáciám a možnosť ich tlače, ktoré by predtým získal prostredníctvom korešpondencie so Sociálnou poisťovňou
  • online prehľad o sociálnom poistení a možnosť tlače požadovaných prehľadov
  • možnosť spätnej väzby prostredníctvom kontaktných formulárov, napr. v prípade reklamácií.
  • prehľad dôb poistenia, možnosť preveriť si jednotlivé obdobia poistenia (nemocenské, dôchodkové, v nezamestnanosti) a ich evidenciu v systémoch Sociálnej poisťovne
  • informácie pre nárok na dávky a tiež podklady pre výpočet výšky dávky sociálneho poistenia (napr. nemocenské, materské, ošetrovné, dávka v nezamestnanosti, starobný/ predčasný starobný dôchodok, invalidný dôchodok)
  • kontrolu a spätnú kontrolu údajov, napr. zamestnanec si vie overiť, či zaňho zamestnávateľ odvádza odvody na sociálne poistenie
  • kontrolu evidencie životných období, počas ktorých poistenec neplatí poistné na sociálne poistenie, napr. materské, OČR.

Okrem možnosti vybavenia prístupu zamestnancom v pobočke Sociálnej poisťovne, Vám Sociálna poisťovňa ponúka možnosť zriadenia prístupov pre Vašich zamestnancov priamo u Vás na pracovisku. Po vzájomnej dohode Vás navštívia pracovníci Sociálnej poisťovne a prístupy pre Vašich zamestnancov zriadime bez potreby návštevy pobočky.


Postup je jednoduchý:

  • distribuujte prosím Vašim zamestnancom vyššie uvedenú informáciu o výhodách zriadenie prístupu do Elektronického účtu poistenca spolu s ponukou možnosti vybavenia priamo na ich pracovisku. Na vybavenie im bude stačiť vyplnená žiadosť (pdf v prílohe) a doklad totožnosti. Vybavenie je na počkanie.
  • ak zamestnanci a zamestnávateľ prejavia záujem o túto službu, kontaktujte ich emailom na adrese , dohodnú si s vami kedy a kde Vás navštívia a zriadia vám prístupy, prípadne zodpovedia vaše doplňujúce otázky
  • pred samotnou návštevou u zamestnávateľa je možnosť aby vašim zamestnancov urobili prednášku s predstavením EUP (prednáška môže byť online cez TEAMS alebo aj osobne)
  • v dohodnutom termíne potom prídu pracovníci Sociálnej poisťovne na určené miesto k zamestnávateľovi, kde postupne podľa záujmu vašich zamestnancov vybavia prístupy na počkanie
  • od vás ako zamestnávateľa budú potrebovať miestnosť kde túto činnosť vykonajú a organizáciu záujemcov, aby chodili priebežne na vybavenie.

Viac informácii ponúka Sociálna poisťovňa na ich stránke: Sociálna poisťovňa (socpoist.sk)

[Pop-up][MC] Zmeny v DPH a ich vplyv na e-commerce SK | eBook
downloadcrosschevron-left linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram