Späť k newsroom
Mailchimp - subscribe form sidebar

Každá sme iná, no dopĺňame sa ako puzzle| #PeopleOfAccace

10 júla 2024
Tento článok je dostupný aj v
anglickom jazyku

V našej sérii #PeopleOfAccace vám formou rozhovorov približujeme zákulisie Accace. Dozviete sa, ako u nás vznikajú nové služby či riešenia, kto je v Accace najdlhšie a akými pozíciami si za tie roky prešiel, no najmä spoznáte našich skvelých ľudí. V aktuálnom rozhovore sme vyspovedali rovno celý tím našich HRdiniek. 

Tím HR je všeobecne nevyhnutný pre efektívne fungovanie firmy. Predstavíte sa nám trochu a vysvetlíte, aké sú vaše hlavné úlohy a zodpovednosti v Accace?

Náš interný HR tím pozostáva z 2,5 človeka, čo však neznamená, že jedného člena máme v polovičnom formáte, ale na polovičný úväzok. Bez nej by sme si však naše fungovanie už nevedeli predstaviť. Náš tím sa skladá z HR Manažérky Veroniky, HR Generalistky Dominici a HR Asistentky Dominiky. Každá sme iná, dopĺňame sa ako puzzle, perfektne si rozumieme a tvoríme skvelý tím a navzájom sa učíme jedna od druhej.  

Veroni sa skôr orientuje na zásadnejšie rozhodnutia na úrovni manažmentu a fungovania ľudskej stránky v Accace, Payrollu, HR Reportingu, Group HR projektom, procesom v rámci HR. Zároveň je pomocnou rukou pre obe Dominiky a poradným orgánom pri procesnom spracovávaní HR požiadaviek a legislatívnych otázok.  

Domi ako HR Generalista je tu pre našich kolegov, zabezpečuje nábor nových členov tímu, ich začleňovanie do pracovného prostredia, rieši personálne požiadavky, radí a pomáha kolegom nie len pri pracovných, ale veľmi často aj osobných otázkach a zároveň zbožňuje tvoriť nové projekty, a spájať ľudí.  

Domča je milovníkom administratívy a dokonalého poriadku. Má veľký cit pre detail pri vypĺňaní či vytváraní tabuliek, zmlúv a udržovanie poriadku v zložkách zamestnancov.  

Ako formu relaxu od administratívy sa stará o náborový portál, inzeruje pracovné pozície, rada selektuje životopisy a zabezpečuje pohovory s našimi potenciálnymi novými kolegami.  
Naše agendy sú však navzájom veľmi úzko prepojené, čo nám pomáha vytvoriť ucelený obraz o dianí v Accace, o HR ako takom, zabezpečuje zastupiteľnosť a kontinuálne fungovanie.  

Ako by ste opísali atmosféru v HR tíme a aké hodnoty sú pre vás najdôležitejšie pri práci?  

Atmosféra v našom HR tíme je to najdôležitejšie čo máme a teší nás, že si rozumieme aj po ľudskej stránke. Napriek tomu, že vieme pracovať z domu, veľa času trávime v office aj preto, že je nám spolu veselo. A keď náhodou nie sme spolu v office, denne sme v kontakte online.

Pracovne sme každá veľmi inak orientovaná, čo nám v konečnom dôsledku pomáha vniesť do problematiky rôzne uhly pohľadu a hľadať najrozumnejšie riešenia pre všetky strany. Asi všetky tri sa zhodneme na tom, že čo sa týka hodnôt, je pre nás dôležitý vzájomný rešpekt, úcta, flexibilita a schopnosť otvorene komunikovať pri hľadaní riešení. Sme si vzájomne oporou a fungujeme spoločne ako tím.  

Aké sú najväčšie výzvy, s ktorými sa stretávate, a ako ich prekonávate? Prezradíte nám aj nejakú zaujímavosť o vás, ktorú možno nikto nevie?   

Najväčšou výzvou pre nás všetky je čas! Chuť meniť veci, prinášať nové nápady a zmeny, tvoriť príjemné a prosperujúce pracovné prostredie bezpochyby máme. Taktiež sa snažíme zefektívňovať, vylepšovať procesy tak, aby sa znižoval počet pracných úkonov a teda, aby sme tu vedeli byť najmä pre našich kolegov. S čím však zápasíme je nedostatok času, takže sa nám niektoré zmeny a rozpracované alebo aj nové projekty naťahujú dlhšie, ako by sme si želali.   

A čo o nás nikto nevie? Všetkým trom nám naozaj záleží na tom, aby rozhodnutia, ktoré sa dejú, boli čo najlepšie a najschodnejšie pre všetkých zúčastnených. Veľakrát ide o siahodlhé diskusie a cally s viacerými stranami a cez všetky možné aj nemožné inštitúcie, aby sme našli riešenie, ktoré bude vyhovovať ako jednotlivcovi, tímu tak aj biznisu.  

Ak sa však máme trošku predstaviť mimo pracovného života, Veronika je vášnivá športovkyňa, ráno vstáva o 5:30, aby si zabehala alebo zacvičila a večer pokračuje druhou fázou.  

Domča nás zase s obľubou rozmaznáva koláčikmi, ktoré sama a rada pečie, a sú naozaj mňam! Domi je naše veselé slniečko, čo sa 10 rokov túlalo po svete a teraz sa teší, že môže byť tou hrdou Slovenkou, ktorá sa vrátila domov. Aktívne šíri radosť a pozitivitu kade chodí, najmä medzi mladšími generáciami a prináša nové nápady zo sveta.  

Ako a čím prispievate k zlepšovaniu pracovných podmienok a ku spokojnosti zamestnancov v Accace?  

Pracujeme v sektore, kde sú nám prirodzené dané nadštandardné podmienky ako napríklad stabilita, príjemná atmosféra, flexibilita, či možnosť pracovať z domu. Pre mnoho spoločností sú to nemysliteľné veci alebo také, ktoré HR musí riešiť. My máme ten dar, že sa vieme zameriavať na zlepšovanie komunikácie so zamestnancami cez rôzne nástroje, snažíme sa v spolupráci s ostatnými tímami vrátane recepcie, tvoriť zaujímavé aktivity, potešiť a odreagovať tak našich kolegov počas rôznych období roka, dávať im dôvod prísť do officu a stretnúť sa s kolegami. 

Vnímame tiež v značnej miere dôležitosť vzdelávania a to nielen odborného, ale aj osobnostného posúvania sa, vzájomného pochopenia sa a rastu v rámci firmy. Aj toto je kľúčovou rolou, na ktorú sa zameriavame.   

Čo vás inšpirovalo a motivovalo zvoliť si práve oblasť HR? Čo vás na tejto práci najviac priťahuje?  

Domča R.:  Ja som sa k HR dostala cez lásku k administratíve. Mám síce vyštudovanú diplomaciu, ale mám pocit, že na diplomaciu ako takú mám ešte čas a zatiaľ sa tomu nechcem venovať. HR diplomatom som však denne aj vo svojej práci. Vedela som, že sa chcem venovať ľuďom, byť tu pre nich a môcť im pomáhať, a preto keď som videla, že Accace hľadá HR & Office asistenta vedela som, že to musím vyskúšať. Som nesmierne vďačná, že mi Veroni, Domi a vtedy ešte Aďka so Simou dali šancu stať sa súčasťou ich tímov, môcť sa učiť, a že tu môžem byť prínosom.   

Veroni: Mňa HR oblasť oslovila už počas štúdia a ešte viac ma motivovala v mojom prvom zamestnaní. Túžila som pracovať s ľuďmi, podporovať ich v rôznych či už pracovných alebo osobných situáciách ako aj spoznávať nové osobnosti. HR oblasť mám rada aj vďaka jej dynamickému charakteru, rôznorodej agende, zaujímavým momentom aj odlišným typom ľudí. Ani jeden deň nie je nudný ani rovnaký, neustále sa učím niečo nové nielen v HR sfére, ale aj v iných oblastiach, najčastejšie snáď od našich kolegyniek z advokátskej kancelárie.   

Domi K: Pre mňa to bolo vždy o ľuďoch a pre ľudí. Pracovala som v tíme s ľuďmi, ktorí nemali vždy najšťastnejšie príbehy, no práca bola priestor, kde sa cítili dobre. Takže som sa rozhodla študovať strategický manažment ľudských zdrojov, kde sme sa učili ako tvoriť podmienky, kde vedia prosperovať ľudia, čo ide ruka v ruke s prosperitou biznisu.   

[Pop-up][MC] Zmeny v DPH a ich vplyv na e-commerce SK | eBook
crosschevron-left linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram