Späť k newsroom
Mailchimp - subscribe form sidebar

Stereotyp na pozícii account manažéra nehrozí | #PeopleOfAccace

22 novembra 2024

V našej sérii #PeopleOfAccace vám formou rozhovorov približujeme zákulisie Accace. Dozviete sa, ako u nás vznikajú nové služby či riešenia, kto je v Accace najdlhšie a akými pozíciami si za tie roky prešiel, no najmä spoznáte našich skvelých ľudí. V aktuálnom rozhovore sme sa zamerali opäť na celý tím, a to náš Account Management tím.

oskytovaní služieb klientom? Čo vás všetkých spája? 

Barbora Cetkovská, Accounting People and Client Manager: Náš tím je partia skvelých ľudí, ktorí sa našli a to doslova. Sme mix odlišných pováh a osobností. Každý vynikáme v niečom inom, čo je ideálna kombinácia. Pracujeme individuálne, no zároveň sa radíme a ladíme na úlohách či postupoch ako tím,  máme rozdelenú spoločnú agendu a každý má zodpovednosť za určitú časť. No a nad tým všetkým bdiem ja.   A čo nás spája? Tu by som si povzdychla a povedala: „ach, ten náš admin  “ Nakoľko zabezpečujeme celý kolobeh života klienta u nás, ktorý je ovplyvnený veľkým množstvom komunikácie v súvislosti s našimi službami alebo kampaňovými vecami, je súčasťou našej práce aj administratíva, ktorej práve nie je málo. Administratíva je povinnou súčasťou všetkých account manažérov a je pre nás rovnaká, nakoľko rôzne prehľady, excel, či evidencie vypĺňame všetci rovnako.  

Avšak to, čo nás reálne spája je práve fakt, že nás táto práca baví so všetkými úskaliami, ktoré so sebou prináša. Práve preto ako tím fungujeme spolu už nejaké obdobie a zvládame často náročné výzvy, vďaka ktorým sa posúvame v našich vedomostiach, a vylepšujeme našu podporu pre ostatné tímy.  

Ako prebieha vaša denná spolupráca pri riešení klientskych potrieb a s akými tímami najčastejšie spolupracujete?  

Timotej Galád, Account Manager: S kolegami z jednotlivých tímov sme v neustálom kontakte. Ich odborné znalosti a expertíza sú to, vďaka čomu je Accace úspešný. Keď sa naskytne príležitosť, ako lepšie vyhovieť našim klientom či už ide o zlepšenie našich procesov alebo o proaktívne riešenie, vždy sa interne ako tím zladíme, rozdelíme si úlohy a celý proces koordinujeme. V podstate dohliadame na všetky kroky.  

 Barbora Cetkovská, Accounting People and Client Manager: Najčastejšie spolupracujeme so mzdovým a účtovným tímom. Pri klientskej agende to záleží od toho, aké oblasti sú s daným klientom otvorené. Máme aj klientov, pri ktorých spolupráca beží bez požiadaviek a klientov, kde nastávajú neustále zmeny. Neovplyvňuje to však fakt, že s klientami sme v kontakte každý deň, či už telefonicky alebo mailom.  

Monika Cádrová, Junior Account Manager: Naša denná spolupráca pri riešení klientskych potrieb je dosť dynamická a zahŕňa úzky kontakt s našimi klientami,  ako aj spoluprácu s ostatnými tímami. Každodenne komunikujeme s klientami  či už telefonicky alebo e- mailom a zároveň úzko spolupracujeme s tímami zo mzdového či daňového tímu alebo z našej advokátskej kancelárie, od ktorých často získavame odborné rady a podporu.  Tieto informácie následne komunikujeme klientom, čím sa vždy snažíme poskytnúť komplexné riešenia. 

Petra Talár, Account Manager: Požiadavky klientov sú rôzne a my sa vždy snažíme dotiahnuť ich do úspešného konca, čo pre nás znamená spokojnosť nie len na klientovej, ale aj na našej strane. Zároveň rovnako ako pre klientov, sme tu aj pre naše tímy, či už v prípade, keď  potrebujú poradiť, urgovať klienta alebo jednoducho len majú náročné diskusie s klientom a potrebujú podporiť. Vedia, že sme v tom spoločne. 

Ako sa vyrovnávate s náročnými požiadavkami klientov? Máte medzi sebou špeciálne techniky alebo postupy na zvládanie rôznych situácií?    

Timotej Galád, Account Manager:  Cítim, že sme momentálne ako  tím výborne “namiešaný”, v tíme je veselá, uvoľnená a priateľská až rodinná atmosféra, čo vždy pomôže.  Všetko si nazdieľavame, vieme sa podporiť. Radosť sa tým pádom násobí a starosť sa delí. Zároveň si aj vieme takto overiť naše riešenie situácie.  

 Barbora Cetkovská, Accounting People and Client Manager: Máme zaužívané to, že si radíme. Čiže, ak sa niektorý account manažér stretne so situáciou, ktorá si vyžaduje špecifické riešenie, vždy to zozdieľa s ostatnými, aby v prípade potreby vedeli reagovať a správne postupovať. Rovnako vzhľadom na to, že v našom tíme máme veľmi dobré vzťahy a atmosféru,  vzájomne si pomáhame. Snažíme sa mať na našich stretnutiach, ale aj medzi sebou uvoľnenú atmosféru. Pri vzájomnej komunikácií vieme zavtipkovať a vtedy sa aj náročné požiadavky klientov plnia ľahšie. 

 Monika Cádrová, Junior Account Manager: Ako tím fungujeme veľmi dobre, a ak sa ktokoľvek z nás dostane do náročnejšej situácie, v rámci tímu si vždy bez váhania pomôžeme a poradíme ako daný prípad čo najlpešie vyriešiť a zvládnuť. Tiež si na našich spoločných poradách pravidelne prechádzame. Zdieľame rôzne situácie, ktoré sa nám vyskytnú a vzájomne sa podporujeme.  

 Petra Talár, Account Manager: Najlepšie na tom všetkom je, že sa nikdy nemusím báť prísť s akýmkoľvek problémom, lebo viem, že ma v tom nikdy nenechajú samú. A rovnako to platí aj v opačnom prípade, nakoľko sa takisto všetci spolu tešíme z úspechov kohokoľvek z nás. Lebo veď tak či onak, nakoniec sme v tom vždy všetci spolu a iba spoločne si budujeme náš tím taký, aký ho chceme mať.    

Aké kľúčové hodnoty alebo princípy považujete za najdôležitejšie vo vašej agende?   

 Timotej Galád, Account Manager: Povedal by som spoľahlivosť a odhodlanosť. Account Manager je pozícia, pri ktorej musí byť človek organizovaný (tu mám, priznávam, ešte isté rezervy a občas mi nejaký ten admin ukáže zrkadlo) a rovnako mať rád ľudí. Alebo minimálne vedieť s nimi komunikovať a vychádzať s nimi za každých okolností.  

 Barbora Cetkovská, Accounting People and Client Manager: Za mňa sú pri tejto práci dôležité 3 príncípy: zodpovednosť, asertivita a time management. Táto práca je založená na zodpovednom prístupe, nakoľko mnohé úlohy a požiadavky je potrebné plniť v danom čase. Pracujeme s klientami. Komunikácia s nimi, plnenie ich požiadaviek, náš prejav, prístup a v neposlednej rade forma komunikácie sú preto vizitkou našej spoločnosti, a my sa jej snažíme robiť to najlepšie meno. 

 Monika Cádrová, Junior Account Manager:  Za najdôležitejšie považujem prioritizáciu potrieb a požiadaviek klientov, a s tým spojený time management, ktorý je v našej agende veľmi dôležitý. Takisto si táto pozícia vyžaduje zodpovedný prístup, tímovú prácu a výbornú komunikáciu nielen vrámci nášho tímu, ale aj s ostatnými oddeleniami.  

 Petra Talár, Account Manager: Za mňa je pri tejto práci najdôležitejšia chuť a odhodlanie ísť do každej úlohy naplno. Ako sa hovorí “nie každý deň je nedeľa”, a preto je veľmi dôležité v sebe zakaždým nájsť motiváciu.Ssnažiť sa urobiť všetko najlepšie ako vieme. Veľmi dôležitý je aj time management, aby nás množstvo pracovných úloh úplne nepohltilo. Dôležitá je aj flexibilita, nakoľko nikdy dopredu nevieme odhadnúť, čo všetko bude treba v daný deň vyriešiť. A v neposlednej rade pozitívny prístup je pre nás základom k akejkoľvek, či už klientskej alebo admin úlohe.     

Keď práve nepracujete s našimi klientmi, ako trávite svoj voľný čas? Máte nejaké tipy alebo aktivity, ktoré vám pomáhajú udržať si energiu a vyvážiť pracovné a osobné povinnosti?   

 Timotej Galád, Account Manager: Milujem pohyb, takže po práci rád športujem. Po celom dni sedenia v kancelárii nie je nič lepšie ako si vyvetrať hlavu. Rovnako rád čítam knihy a pozerám filmy. Najradšej mám horory.  

 Barbora Cetkovská, Accounting People and Client Manager: Naša práca je časovo náročná a prináša so sebou aj kus obety práve nášho voľného času počas pracovného týždňa. Ale work-life balance musí byť dodržaný, aj keď nie je vždy úplne vyvážený. Vtedy je pre mňa čas na rodinu, prechádzky so psom, jógu a neustále vymýšľanie vylepšovania mojej domácnosti. Srdcovou záležitosťou sú najmä kvety, rôzne exotické druhy a palmy, ktoré pestujem. 

 Monika Cádrová, Junior Account Manager:  Rada trávim voľný čas aktívne, či už v posilňovni alebo na jóge, kde si zresetujem hlavu. Okrem toho chodím rada aj na turistiku, kde vždy načerpám novú energiu.   

 Petra Talár, Account Manager: Základom po každom dni v práci je vyvetrať si hlavu. Pre mňa je určite najlepším spôsobom šport a trávenie času s rodinou pri rôznych aktivitách. Nájsť správnu rovnováhu medzi prácou a súkromím je základom spokojnosti, a iba tak si môžeme plnohodnotne užívať či už pracovný alebo súkromný život.    

Čo vás motivovalo zvoliť si práve pozíciu Account Managera? Čo vás na tejto práci najviac priťahuje? 

 Timotej Galád, Account Manager: Rád som v kontaktne priamo s klientami firmy. Teší ma, keď klienti vedia, že nech sa udeje v ich firme čokoľvek, môžu chytiť mobil a vytočiť moje číslo.  

 Barbora Cetkovská, Accounting People and Client Manager: Rôznorodosť a práca s ľuďmi. Každý deň je iný a nikdy presne nevieme, aký bude. Aj keď si ho vopred naplánujeme do poslednej minúty, vždy sa vyskytne niečo, čo nám naše plány totálne nabúra a to dáva tejto práci nádych adrenalínu. Zároveň komunikácia s klientami ako aj naprieč celou firmou, neustále stretávanie sa s ľuďmi, robí túto prácu obzvlášť zaujímavou. Nesmiem zabudnúť ani na posledný faktor, a to je riešenie problémov. Stereotyp nám na pozícií account manažéra nehrozí a to je to, čo ma najviac na tejto práci priťahuje. 

 Monika Cádrová, Junior Account Manager:  Tým, že som vo firme začínala na pozícii Office Coordinator, chcela som sa ďalej posunúť a nabrať nové skúsenosti. Na tejto pozícii ma veľmi baví dynamika, rozmanitosť a práca s ľuďmi. Žiadny deň nie je rovnaký a veľa situácií si často vyžaduje kreatívne myslenie.  

 Petra Talár, Account Manager:  Na tejto pozícii ma najviac zaujal spôsob práce. Každý deň je iný a každý deň si prechádzame situáciami, vďaka ktorým sa vieme posúvať a rozvíjať. Či už na odbornej alebo osobnostnej úrovni. Takisto sa mi páči kombinácia socializácie s ľuďmi a adminom úloh.  


Simona Dimov, Operation Director: Keďže som bola dlhú dobu súčasťou tímu Account Managerov a podieľala som sa na jeho budovaní, môžem dnes s hrdosťou skonštatovať, že tento tím je po dlhej ceste formovania spôsobu práce, rozsahu agendy a personálneho obsadenia skutočne neodmysliteľnou súčasťou denno-dennej práce s ostatnými oddeleniami a klientmi.  Pozícia Account Managera u nás predstavuje veľkú investíciu času stráveného zaškolením nového kolegu, čo sa v prípade momentálnej zostavy tímu oplatilo a viem, že s touto partiou skvelých kolegov je všetko možné. K akýmkoľvek výzvam a požiadavkám sa stavajú aktívne a pozitívne, a je s nimi možné nastavovať efektívnejšie a sofistikovanejšie spôsoby fungovania,  a tak vytvárať priestor na ďalšie výzvy v rámci ich práce a som rada, že som ešte aspoň čiastočne súčasťou tejto skvelej partičky. 

[Pop-up][MC] Zmeny v DPH a ich vplyv na e-commerce SK | eBook
crosschevron-left linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram