Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.
Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.
Konsolidačný balíček pre rok 2025 na Slovensku priniesol niekoľko významných zmien, ktoré ovplyvňujú takmer všetkých obyvateľov. Čo patrí medzi najvýznamnejšie zmeny?
Sociálna poisťovňa sprístupňuje elektronické účty pre poistencov – zamestnancov a okrem možnosti vybavenia prístupu v pobočke Sociálnej poisťovne priamo zamestnancom (Žiadosť priložená v pdf), ponúka možnosť zriadenia prístupov pre vašich zamestnancov priamo u vás na pracovisku. Zamestnanci tak môžu získať prehľad o ich sociálnom poistení a zároveň budú môcť so Sociálnou poisťovňou komunikovať online.
Motiváciou pre zriadenie prístupu do online pobočky Sociálnej poisťovne pre zamestnancov by malo byť najmä:
úspora času – nižší počet osobných návštev pobočiek za účelom získania podkladov o sociálnom poistení
okamžitý prístup k informáciám a možnosť ich tlače, ktoré by predtým získal prostredníctvom korešpondencie so Sociálnou poisťovňou
online prehľad o sociálnom poistení a možnosť tlače požadovaných prehľadov
možnosť spätnej väzby prostredníctvom kontaktných formulárov, napr. v prípade reklamácií.
prehľad dôb poistenia, možnosť preveriť si jednotlivé obdobia poistenia (nemocenské, dôchodkové, v nezamestnanosti) a ich evidenciu v systémoch Sociálnej poisťovne
informácie pre nárok na dávky a tiež podklady pre výpočet výšky dávky sociálneho poistenia (napr. nemocenské, materské, ošetrovné, dávka v nezamestnanosti, starobný/ predčasný starobný dôchodok, invalidný dôchodok)
kontrolu a spätnú kontrolu údajov, napr. zamestnanec si vie overiť, či zaňho zamestnávateľ odvádza odvody na sociálne poistenie
kontrolu evidencie životných období, počas ktorých poistenec neplatí poistné na sociálne poistenie, napr. materské, OČR.
Okrem možnosti vybavenia prístupu zamestnancom v pobočke Sociálnej poisťovne, Vám Sociálna poisťovňa ponúka možnosť zriadenia prístupov pre Vašich zamestnancov priamo u Vás na pracovisku. Po vzájomnej dohode Vás navštívia pracovníci Sociálnej poisťovne a prístupy pre Vašich zamestnancov zriadime bez potreby návštevy pobočky.
Postup je jednoduchý:
distribuujte prosím Vašim zamestnancom vyššie uvedenú informáciu o výhodách zriadenie prístupu do Elektronického účtu poistenca spolu s ponukou možnosti vybavenia priamo na ich pracovisku. Na vybavenie im bude stačiť vyplnená žiadosť (pdf v prílohe) a doklad totožnosti. Vybavenie je na počkanie.
ak zamestnanci a zamestnávateľ prejavia záujem o túto službu, kontaktujte ich emailom na adrese , dohodnú si s vami kedy a kde Vás navštívia a zriadia vám prístupy, prípadne zodpovedia vaše doplňujúce otázky
pred samotnou návštevou u zamestnávateľa je možnosť aby vašim zamestnancov urobili prednášku s predstavením EUP (prednáška môže byť online cez TEAMS alebo aj osobne)
v dohodnutom termíne potom prídu pracovníci Sociálnej poisťovne na určené miesto k zamestnávateľovi, kde postupne podľa záujmu vašich zamestnancov vybavia prístupy na počkanie
od vás ako zamestnávateľa budú potrebovať miestnosť kde túto činnosť vykonajú a organizáciu záujemcov, aby chodili priebežne na vybavenie.
Konsolidačný balíček pre rok 2025 na Slovensku priniesol niekoľko významných zmien, ktoré ovplyvňujú takmer všetkých obyvateľov. Čo patrí medzi najvýznamnejšie zmeny?
V Accace Slovensko združujeme viac ako 120 odborníkov, ktorých spája spoločné nadšenie pre pokrok, nové technológie a osobný prístup. Z poskytovateľa tradičných služieb sme sa rokmi skúseností posunuli na strategického partnera v poradenstve a outsourcingu – prepájame vaše potreby s našimi riešeniami. Vďaka širokej škále komplexných služieb z oblasti účtovníctva, daní, miezd, HR či práva, nám dôverujú startupy, malé a stredné firmy a globálne korporácie. Sme aktívnymi partnermi startup a fintech komunít. Právne služby poskytuje naša advokátska kancelária Accace Legal. V rámci skupiny Accace združujeme viac ako 800 odborníkov a poskytujeme služby pre približne 2 000 klientov. Nájdete nás v Bratislave, Košiciach a Trenčíne.
O Accace Circle
Celosvetovo pôsobí Accace pod značkou Accace Circle. Ide o biznis komunitu partnerov – profesionálnych poradcov a poskytovateľov BPO služieb s odborným prístupom a medzinárodnými skúsenosťami. S globálnym zastúpením vo viac ako 60 krajinách a tímom s viac ako 7 000 odborníkmi, Accace Circle poskytuje služby viac ako 80 000 klientom, najmä stredným a veľkým medzinárodným spoločnostiam zo zoznamu Fortune 500. Celosvetovo Accace Circle spracováva okolo 800 000 výplatných pások mesačne.