• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: slovakia@accace.com

Tel.: + 421 232 553 000

Kontaktujte nás
Odoberajte novinky
  • Naše pobočky
  • Všetky stránky
    • Globálny web (Anglický)
    • Globálny web (Nemecký)
    • Česká republika
    • Juhoafrická republika
    • Maďarsko
    • Poľsko
    • Rumunsko
    • Rusko
    • Slovensko
    • Spojené štáty americké
    • Ukrajina

Accace Slovensko

  • O nás
    • Kto sme
    • Prípadové štúdie
    • Spoznajte náš tím
    • Accace Circle
    • Naši partneri
    • Spoločenská zodpovednosť
    • Office Gallery
  • Služby
    • OUTSOURCING
    • Vedenie účtovníctva a reporting
    • Online účtovný portál
    • Spracovanie miezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online dochádzkový portál
    • Agentúra dočasného zamestnávania
    • PORADENSTVO
    • Daňové poradenstvo
    • Korporátne a kancelárske služby
    • Poradenstvo pre startupy
    • Právne poradenstvo
    • Transakčné poradenstvo
    • Online poradenský portál
  • Covid-19
  • Kariéra
    • Voľné pozície
    • Kto sme
    • Naše hodnoty
    • Accace v číslach
    • Príbehy
    • Benefity
    • Život v Accace
  • Newsroom
  • Podujatia
  • Naše pobočky

Prehľad zmien v slovenskej legislatíve v roku 2018 │eBook

18 jan 2018

Prehľad zmein v slovenskej legislatíve v roku 2018 - Accace SlovakiaStiahnuť PDF!

Prinášame vám prehľad najvýznamnejších zmien v oblasti daní, odvodov a účtovníctva v roku 2018, ktorý pre vás pripravili naši odborníci. Cieľom aktuálnych zmien je najmä posilniť opatrenia proti vyhýbaniu sa daňovým povinnostiam a zvýšiť daňovú transparentnosť. V mzdovej oblasti sa okrem iného zvýšila minimálna mzda a s tým súvisiace príplatky za nočnú a víkendovú prácu. Do účinnosti vstúpila novela Obchodného zákonníka a začnú sa uplatňovať aj nové bezpečnostné požiadavky a povinnosti v oblasti GDPR.

Prečítajte si náš eBook a zorientujte sa v najdôležitejších legislatívnych zmenách, ktoré môžu ovplyvniť váš biznis.

 

Stiahnite si náš eBook alebo si prečítajte viac nižšie:

  • DPH

    Ručenie za daň

    Skutočnosť, že dodávateľ je uvedený na tzv. čiernom zozname, od 1.1.2018 nie je dôvodom pre uplatnenie inštitútu ručenia za daň z predchádzajúceho stupňa.

    Tuzemský reverse charge

    Zrušil sa limit 5 000 EUR pri prenose daňovej povinnosti, ktorý je platiteľ dane povinný uplatniť pri dodaní určitých komodít.

    Dodanie nehnuteľnosti

    Ak sa dodávateľ rozhodne zdaniť nehnuteľnosť, ktorá má byť v zásade oslobodená od DPH, je osobou povinnou platiť DPH kupujúci, pokiaľ má postavenie platiteľa dane. Z dôvodu, aby platiteľ dane, ktorý je nadobúdateľom nehnuteľnosti s istotou vedel, že je osobou povinnou platiť DPH zaviedla sa povinnosť pre dodávateľa písomne informovať nadobúdateľa o tom, že sa rozhodol dodanie nehnuteľnosti zdaniť a túto povinnosť musí splniť v lehote na vyhotovenie faktúry.

    Osobitný režim zdaňovania prirážky pri cestovných kanceláriách

    V nadväznosti na judikatúru Európskeho súdneho dvora bolo rozšírené uplatňovanie osobitnej úpravy aj na prípady, keď príjemcom služieb cestovného ruchu je podnikateľ, ktorý kupuje balík služieb cestovného ruchu na účely svojho podnikania, či už na účely jeho ďalšieho predaja alebo na účely pracovnej cesty. Vlastné služby cestovnej kancelárie nebudú zahŕňané do základu dane pre výpočet prirážky, ale sa zdania osobitne bežným režimom.

    Daňový zástupca pri nadobudnutí tovaru z iného členského štátu, ktorý je určený na dodanie do iného štátu

    Zahraničným osobám bolo umožnené, aby si zvolili daňového zástupcu vo veci nadobudnutia tovaru z iného členského štátu v tuzemsku na účely jeho dodania z tuzemska do iných štátov. Daňového zástupcu si môžu zvoliť tie zahraničné osoby, ktoré budú tieto obchody uskutočňovať výlučne prostredníctvom elektronického komunikačného rozhrania.

    Trojstranný obchod

    Zmenili sa podmienky pri uplatňovaní trojstranného obchodu v tom zmysle, že prvý odberateľ nesmie byť usadený v členskom štáte druhého odberateľa.

    Súhrnný výkaz a súhrnná faktúra

    Zdaniteľné osoby, ktoré sú registrované podľa § 7 alebo § 7a zákona o DPH majú povinnosť podávať súhrnné výkazy aj v prípade, ak sa zúčastňujú na trojstrannom obchode.

    Zaviedla sa možnosť vyhotoviť súhrnnú faktúru za nájom a dodávky elektriny, plynu, vody a tepla za obdobie 12 kalendárneho mesiacov aj pre zdaniteľnú osobu, ktorá nie je usadená v tuzemsku.

    Úprava odpočtu pri investičnom majetku

    20 ročné obdobie pre úpravu odpočítanej dane sa už sleduje pri každom druhu stavby, a to v dôsledku rozšírenej definície „investičného majetku“ pre daný účel.

    Odvod odpočítanej DPH z titulu zaplatenia za tovar alebo službu pred ich dodaním v poslednom zdaňovacom období

    Bolo zavedené, aby za posledné zdaňovacie obdobie platiteľ dane odviedol DPH, ktorú si odpočítal z titulu zaplatenia za tovar alebo službu pred ich dodaním, ak ku dňu skončenia posledného zdaňovacieho obdobia platiteľovi dane tovar alebo služba neboli dodané.

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU.

  • Daň z príjmov

    Rozšírenie lokálnej definície rezidenta pri fyzických osobách

    Okrem formálneho kritéria trvalého pobytu a miesta, kde sa osoba obvykle zdržiava sa už bude skúmať aj bydlisko. Fyzická osoba (ďalej len FO) sa bude považovať za rezidenta aj v prípade, že na území SR má za trvalým účelom k dispozícií možnosť ubytovania, ktoré neslúži len k príležitostnému ubytovaniu.

    Nezdaniteľné časti základu dane u FO a daňové bonusy

    Pri splnení určitých podmienok majú FO nárok na daňový bonus na zaplatené úroky pri úveroch na bývanie vo výške 50% zo zaplatených úrokov v príslušnom zdaňovacom období (maximálne 400 EUR ročne).

    Zaviedla sa aj nová nezdaniteľná časť základu dane daňovníka na uhradené služby v kúpeľných zariadeniach vo výške 50 EUR ročne.

    Daňové úľavy pre podporu inovácii

    Zaviedol sa osobitný daňový režim pre komerčné využívanie nehmotných aktív, ktorý pri určitých podmienkach oslobodzuje príjmy (do výšky 50%) z odplát za poskytnutie práva na použitie alebo za použitie registrovaných patentov, ale aj počítačových programov.

    Takisto bol zavedený osobitný daňový režim pre komerčné využívanie tzv. vnorených nehmotných aktív, ktoré oslobodzuje časti príjmov (do výšky 50%) z predaja výrobkov, pri ktorých výrobe sa využíva registrovaný patent alebo technické riešenie chránené úžitkovým vzorom.

    V rámci opatrení na podporu inovácii sa zaviedlo aj zvýšenie tzv. super-odpočtu výdavkov na výskum a vývoj, ktorý si môžu daňovníci uplatniť pri splnení viacerých podmienok.

    Podpora kúpeľníctva

    Za účelom podpory a obnovy budov, v ktorých sa poskytuje kúpeľná starostlivosť podľa osobitných predpisov, sa zaviedla možnosť daňového odpisovania počas 20 až 40 rokov. Technické zhodnotenie bude odpisované v druhej odpisovej skupine (6 rokov).

    Zabezpečovanie dopravy zamestnancov

    Od 1. januára 2018 platia osobitné pravidlá ohľadom daňovej uznateľnosti výdavkov pri zabezpečovaní dopravy zamestnancov na miesto výkonu práce a späť, ako aj ohľadom zdanenia resp. oslobodenia nepeňažného príjmu zamestnanca.

    U zamestnávateľa preukázateľné výdavky na dopravu sú daňovým výdavkom v plnej výške, ak:

    • Verejná hromadná doprava nie je vykonávaná vôbec alebo nie je vykonávaná v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa,
    • Zamestnávateľ na tento účel využíva motorové vozidlá zatriedené do kódu KP 29.10.3 (motorové vozidlá na prepravu 10 a viac osôb).

    U zamestnanca nepeňažný príjem v podobe dopravy hradenej zamestnávateľom je oslobodený od dane z príjmov len v prípade, ak:

    • Zamestnávateľ zabezpečuje dopravu z dôvodu, že verejná hromadná doprava nie je vykonávaná vôbec alebo nie je vykonávaná v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa,
    • Zamestnávateľ na tento účel využíva motorové vozidlá zatriedené do kódu KP 29.10.3,
    • Zamestnanci participujú na úhrade zamestnávateľom preukázateľne vynaložených výdavkoch v úhrne minimálne vo výške 60% (30% u výrobných podnikov). Ak je participácia nižšia ako spomínané percento, potom rozdiel medzi sumou zodpovedajúcou 60%-ám a úhradou od zamestnancov pripadajúce na zamestnanca je zdaniteľným príjmom zamestnanca.

    Príjmy z reklám u subjektov nezaložených za účelom podnikania

    Od 1. januára 2018 platí u vybraných subjektov nezaložených za účelom podnikania, že príjmy z reklám majú zdaňovať daňou z príjmov až v zdaňovacom období, v ktorom sú prijaté. Súčasne u daňovníka, ktorý výdavky vynaložil bude výdavok daňovým výdavkom až po zaplatení.

    Pokiaľ spomínané subjekty použijú príjem z reklamy na vymedzené charitatívne účely, budú tieto príjmy oslobodené od dane z príjmov najviac do výšky 20 000 EUR za zdaňovacie obdobie.

    Príjmy z predaja akcií a obchodných podielov

    Pri splnení určitých podmienok je od 1. januára 2018 príjem z predaja akcií alebo obchodného podielu u právnických osôb (rezidentov a nerezidentov so stálou prevádzkarňou v SR) oslobodený od dane z príjmov. To sa nevzťahuje na daňovníkov, ktorí vykonávajú obchodovanie s cennými papiermi podľa osobitných predpisov.

    Podmienky pre oslobodenie sú nasledovné a musia byť splnené súčasne:

    • Príjem z predaja plynie najskôr po uplynutí 24 mesiacov odo dňa nadobudnutia priameho podielu najmenej 10% na základnom imaní;
    • Daňovník nie je schránková firma.

    V prípade, že daňovník nespĺňa podmienky pre oslobodenie príjmu, úroky platené z úverov a pôžičiek na obstaranie akcií alebo obchodných podielov budú daňovo uznateľné až v zdaňovacom období, v ktorom dochádza k predaju akcií a obchodného podielu.

    Podnikové kombinácie

    Obmedzila sa možnosť realizovať nepeňažné vklady, zlúčenia, splynutia alebo rozdelenia pre daňové účely v pôvodných hodnotách. Až na pár výnimiek, je ich možné uskutočniť pre daňové účely len v reálnych hodnotách.

    Príjem nerezidentov zo zdroja v SR je širšie definovaný

    Rozšírila sa lokálna definícia stálej prevádzkarne. Aj opakované sprostredkovanie služieb prepravy a ubytovania na území SR prostredníctvom digitálnej platformy je považované za trvalé miesto a vedie tak k vzniku stálej prevádzkarne.

    Upravila sa aj definícia tzv. stavebnej (montážnej) stálej prevádzkarne, aby sa predišlo umelému rozdeľovaniu činností navzájom prepojených daňovníkov do niekoľkých kratších činností ako aj definícia tzv. agentskej stálej prevádzkarne, aby sa predišlo zneužívaniu komisionárskych štruktúr.

    Za príjem nerezidenta zo zdrojov na území SR sa považujú aj úhrady od rezidentov a od stálych prevádzkarní nerezidentov umiestnených v SR za poskytnutie služieb obchodného, technického alebo iného poradenstva, za spracovanie dát, za marketingové služby a úhrady z riadiacej a sprostredkovateľskej činnosti, bez ohľadu na miesto ich výkonu, ak sú u týchto daňovníkov predmetné odplaty uznanými daňovými výdavkami. Predmetný príjem bude podliehať zrážkovej dani pokiaľ medzinárodná zmluva v oblasti daní neurčí inak.

    Opatrenia za účelom zamedzenia vyhýbaniu sa daňovej povinnosti

    Koncept skutočného vlastníka

    Zaviedla sa definícia konečného príjemcu príjmov. Ak platiteľ príjmu nevie preukázať konečného príjemcu príjmu, pri uplatnení zrážkovej dane alebo zabezpečenia dane sa uplatní 35% sadzba dane.

    Daň pri odchode u právnických osôb

    V prípade presunu majetku daňovníka, odchode daňovníka alebo presune podnikateľskej činnosti daňovníka do zahraničia sa uplatňuje 21% daň pri odchode. Pri zdanení sa uplatní fikcia predaja majetku, resp. predaja podniku alebo jeho časti. Cieľom toho je zaistiť, aby v prípade, že daňovník presúva majetok alebo mení svoju daňovú rezidenciu mimo územia SR, zdanil na území SR ekonomickú hodnotu všetkých kapitálových ziskov vytvorených na našom území, hoci tento zisk ešte nebol v čase odchodu realizovaný.

    Hybridné nesúlady

    Od 1.1.2018 je účinné aj opatrenie za účelom zamedzenia u závislých osôb dvojitému odpočtu toho istého daňového výdavku alebo uplatnenia daňového výdavku v SR, ktorý nie je zdaniteľným príjmom v SR alebo inom štáte.

    Pravidlá pre kontrolované zahraničné spoločnosti (KZS) u právnických osôb

    Od 1.1.2019 súčasťou základu dane materskej spoločnosti budú aj príjmy nízko zdaňovanej kontrolovanej dcérskej spoločnosti, a to v rozsahu v akom je k tomuto príjmu (výnosu) priraditeľný majetok a riziká, ktoré súvisia s vykonávaním významných funkcií materskej spoločnosti (v rozsahu v akom nebola vykonaná úprava podľa pravidiel transferového oceňovania).

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU a TU.

  • Správa daní

    Rozšírenie povinnej elektronickej komunikácie

    Od 1. januára 2018 každá firma, aj keď nie je platiteľom DPH, môže doručovať podania finančnej správe už len elektronicky prostredníctvom zriadenej elektronickej schránky cez portál finančnej správy. Týka sa to akéhokoľvek podania na finančnú správu vrátane daňových priznaní k dani z príjmov za rok 2017.

    FO s príjmami z podnikania a inej samostatnej zárobkovej činnosti, pokiaľ nie sú platiteľmi DPH, budú povinne doručovať podania správcovi dane prostredníctvom elektronickej schránky od 1. júla 2018.

    Index daňovej spoľahlivosti daňovníkov

    Zaviedol sa rating daňovníka podľa plnenia jeho povinností voči finančnej správe a umožnenie osobitných daňových režimov pre spoľahlivé subjekty.

    Zvýšenie daňovej transparentnosti

    Zvýšená daňová transparentnosť spočíva v podrobnejších zoznamoch zverejňovaných FR SR, najmä ohľadom daňovej registrácie, daňových povinností, predovšetkým v oblasti dane z príjmov, DPH, osobitného odvodu finančných inštitúcii a osobitného odvodu pre regulované odvetvia.

    Reforma pravidiel o daňovom tajomstve

    Reforma pravidiel okrem iného zaviedla, že informácia o tom, či prebieha alebo prebiehala daňová kontrola alebo daňové exekučné konanie sa už nepovažuje za daňové tajomstvo.

    Súhrnný protokol

    FR SR môže vyhotoviť súhrnný protokol na účely správy daní o navzájom prepojených transakciách daňových subjektov, u ktorých bolo zistené porušenie alebo obchádzanie daňových predpisov. Týka sa to najmä prípadov, keď sú daňové subjekty zapojené v podvodnom reťazci.

    Predĺženie lehoty pre odvolanie

    Predĺžila sa lehota na podanie odvolania zo súčasných 15 dní na 30 dní.

    Zníženie poplatkov za záväzné stanoviská

    Znížila sa úhrada za vydanie záväzného stanoviska o polovicu, t. j. zo súčasných 4000 – 6000 EUR na 2000 – 3000 EUR, v závislosti od sumy predpokladaného obchodného prípadu.

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU.

  • Účtovníctvo

    Doba archivácie účtovných dokladov

    Zosúladila sa doba archivácie účtovných dokladov s dobou archivácie účtovnej závierky ako podkladov k jej zostaveniu, t. j. na 10 rokov.

    Oznámenie o schválení účtovnej závierky

    Predĺžila sa lehota z piatich dní na pätnásť dní, ktorú má účtovná jednotka na uloženie oznámenia o dátume schválenia účtovnej závierky.

    Sprísnenie sankcií za porušenie účtovných predpisov

    Zaviedol sa inštitút možnosti podania podnetu na zrušenie živnostenského oprávnenia, ak účtovná jednotka neviedla účtovníctvo, nezostavila účtovnú závierku alebo ak účtovná jednotka vykonávala účtovné zápisy mimo účtovných kníh, vykonávala účtovný zápis o účtovnom prípade, ktorý nevznikol, zatajovala a nezaúčtovala skutočnosť, ktorá je predmetom účtovníctva.

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU.

  • Mzdy a odvody

    Zvýšenie minimálnej mzdy

    Od 1.januára 2018 sa zvýšila výška mesačnej minimálnej mzdy z aktuálnych 435 EUR na 480 EUR. Hodinová minimálna mzda sa zvyšuje z 2,500 EUR na 2,759 EUR za hodinu.

    Sadzby minimálnych mzdových nárokov (v EUR) pre stupne náročnosti:

    Stupeň Mesačná mdza 40 hod/týž. 38,75 hod/týž. 37,5 hod/týž.
    1 480 2,759 2,848 2,9429
    2 576 3,3108  3,4176 3,5315
    3 672 3,8626  3,9872 4,1201
    4 768 4,4144 4,5568 4,7087
    5 865 4,9662 5,1264  5,2973
    6 960 5,518 5,696  5,8859

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU.

    Mzdové zvýhodnenie za prácu cez víkend a v noci

    Zvýšená minimálna mzda znamená aj nárast výšky príplatkov za mzdové zvýhodnenie za nočnú prácu, víkendovú prácu a neaktívnu pracovnú pohotovosť, ktoré sa rátajú z výšky minimálnej mzdy.

    Od 1.5.2018 by zamestnancovi za každú hodinu práce v sobotu a v nedeľu malo patriť mzdové zvýhodnenie najmenej vo výške 100% minimálnej hodinovej mzdy. Od 1.5.2018 by sa malo taktiež zvýšiť mzdové zvýhodnenie za nočnú prácu na 50% minimálnej hodinovej mzdy.

    Daňový bonus na dieťa v roku 2018

    Od januára 2018 je výška daňového bonusu na dieťa v hodnote 21,56 EUR na jedno dieťa mesačne, čo činí 258,72 EUR na jedno dieťa ročne.

    Nezdaniteľná časť na daňovníka v roku 2018

    Nezdaniteľná časť na daňovníka (mesačne) pri výpočte preddavku na daň je 319,17 EUR.

    Sociálne poistenie – odvody

    Maximálny vymeriavací základ na výpočet odvodov bol zvýšený na 6384 EUR, okrem úrazového poistenia.

    Nemocenské dávky a náhrada príjmu pri dočasnej PN zamestnanca

    Maximálny denný vymeriavací základ pre výpočet nemocenskej dávky je aktuálne 59,9672 EUR. Maximálny denný vymeriavací základ pre výpočet náhrady príjmu pri PN činí 59,9671 EUR.

    Výnimka z platenia dôchodkového poistenia pre pracujúcich dôchodcov

    Od 1.7.2018 dôchodcovia pracujúci na dohodu si budú môcť určiť dohodu, na ktorú si uplatnia výnimku z platenia dôchodkového poistenia (starobné, invalidné poistenie a platenie príspevku do rezervného fondu solidarity). Z dohody sa neplatí poistné na dôchodkové poistenie, ak vymeriavací základ v mesiaci nepresiahne 200 EUR.

    Zdravotné poistenie – odvody

    Maximálny vymeriavací základ je od roku 2017 zrušený. Odvodová odpočítateľná položka je max. 380 EUR mesačne. Nad 380 EUR mesačne sa znižuje o dvojnásobok rozdielu príjmu a sumy 380 EUR. Pri príjme od 570 EUR je nulová. Od januára 2018 sa uplatňuje len u zamestnancov, pre zamestnávateľa je zrušená.

  • Iné významné zmeny

    Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov v EÚ (GDPR)

    V roku 2016 bolo prijaté Nariadenie (EÚ) európskeho parlamentu a rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecne používaný výraz „GDPR“ z anglického General Data Protection Regulation). Tým sa zavádzajú nové bezpečnostné požiadavky a povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov, ktoré sa začnú uplatňovať 25. mája 2018.

    GDPR prináša kľúčové zmeny, ktoré sa týkajú najmä:

    • Rozšírenia pôsobnosti, nakoľko GDPR sa uplatňuje na všetky podnikateľské subjekty v EÚ a spoločnosti, ktoré spracúvajú Osobné údaje občanov EÚ,
    • Súhlasu fyzickej osoby so spracovaním Osobných údajov,
    • Nové práva, ktoré vznikli týmto nariadením fyzickým osobám, ktorých údaje sa spracovávajú
    • Vymenovania Zodpovednej osoby,
    • Pokuty až do výšky 20 miliónov EUR alebo do 4% z celosvetového obratu, ktoré hrozia pri nedodržaní požiadaviek a povinností.

    Pre prípravu na GDPR treba brať do úvahy Osobné údaje, ktoré spoločnosť spracúva, kde sa dané údaje nachádzajú, odkiaľ a kam sú prenášané a ako sú chránené.

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU.

    Novela Obchodného zákonníka

    Od 1.1.2018 vstúpila do účinnosti novela Obchodného zákonníka, ktorej cieľom je zlepšenie podnikateľského prostredia. Novela zavádza hlavne nasledujúce zmeny:

    Stop „bielym koňom“

    Novela sa snaží zabrániť využívaniu tzv. „bielych koní“, čiže osôb, ktoré len prepožičajú svoje meno a totožnosť k prevzatiu práv a povinností štatutárneho orgánu spoločnosti, ale ich v skutočnosti nevykonávajú. Po novom bude potrebný súhlas takejto osoby s úradne osvedčeným podpisom.

    Nový trestný čin: nekalá likvidácia

    Zaviedla sa trestná sadzba až do 15 rokov pre nekalú likvidáciu. Úmyslom trestného činu je postihovať osoby, ktoré prevádzajú majetkové súčasti v spoločnosti na „biele kone“ s cieľom zmariť riešenie ukončenia podnikania likvidáciou.

    Zvýšená zodpovednosť štatutárnych orgánov

    Rozširuje sa zodpovednosť štatutárneho orgánu, členov štatutárneho orgánu a likvidátorov spoločností pri porušovaní a nedodržaní povinností. Porušenie môže znamenať diskvalifikáciu štatutárneho orgánu a diskvalifikáciu štatutára po dobu 3 rokov.

    Osoby, ktorým už zanikol výkon ich funkcie, sú naďalej zodpovedné za poskytovanie súčinnosti za obdobie, v ktorom pôsobili ako štatutárny orgán alebo člen.

    Zvýšenie zodpovednosti spoločníkov

    Zavádza sa zodpovednosť spoločníkov, najmä v prípadoch, kedy spoločník zapríčinil zhoršenie vymožiteľnosti pohľadávky veriteľa spoločnosti, ktorému došlo presadením rozhodnutia alebo plnením poskytnutého zabezpečenia v prospech spoločníkov.

    Zlúčenie, splynutie a rozdelenie spoločností

    Zaviedli sa nové povinnosti a obmedzenia týkajúce sa zlúčenia, splynutia a rozdelenia spoločností. Vymenované korporátne zmeny sa zakazujú v prípadoch, že nástupnícka spoločnosť má záporné vlastné imanie, alebo zúčastňujúce sa osoby sú v likvidácii, v konkurze alebo v súdnom konaní o ich zrušení.

    Po novom vzniká aj povinnosť pripraviť správu audítora, podať návrh na registráciu zlúčenia/rozdelenia do Obchodného registra do 30 dní od schválenia zmluvy o splynutí, zmluvy o zlúčení alebo projektu rozdelenia spoločnosti a predložiť návrh zmluvy o zlúčení alebo projektu rozdelenia správcovi dane najneskôr do 60 dní pred jeho schválením valným zhromaždením.

    Ďalšie zmeny

    Novela reguluje aj kapitálové fondy a zavádza zmeny týkajúce sa porušenia obchodného tajomstva.

    Podrobnejšie informácie o prijatých zmenách nájdete TU.

Kontaktujte nás a zistite, ako Vám vieme pomôcť!
Mohli by vás zaujímať aj nasledujúce články:

Daňový pohľad na medzinárodný pohyb zamestnancov│eBook

on 08 apríla 2021, in Dane a účtovníctvo, eBook
Čítajte viac

Transferové oceňovanie v roku 2021 I eBook

on 10 marca 2021, in Dane a účtovníctvo, eBook, Podľa typu príspevku
Čítajte viac

Príspevky prvej pomoci 4B z pohľadu daní (jednoosobové s.r.o.) | News Flash

on 05 marca 2021, in COVID-19, Dane a účtovníctvo, News Flash
Čítajte viac

Nariadenie o upustení od vyrubenia úroku z omeškania a sankcií | News Flash

on 26 februára 2021, in Dane a účtovníctvo, News Flash
Čítajte viac

Podnikanie na Slovensku: Najdôležitejšie sadzby daní a odvodov

on 24 februára 2021, in Dane a účtovníctvo, Infografiky
Čítajte viac

Firmy, darujte svoje 1% z dane – je to jednoduché | Infografika

on 18 februára 2021, in Dane a účtovníctvo, Infografiky
Čítajte viac

Zdaňovanie dlhopisov u fyzických osôb | News Flash

on 16 februára 2021, in Dane a účtovníctvo, News Flash
Čítajte viac

Redemácia podielových listov z pohľadu daní a odvodov | News Flash

on 12 februára 2021, in Dane a účtovníctvo, News Flash
Čítajte viac

COVID-19: Novela mimoriadnych finančných opatrení | News Flash

on 10 februára 2021, in COVID-19, Dane a účtovníctvo, News Flash
Čítajte viac

Vplyv COVID-19 na posúdenie nepretržitosti činnosti podniku | News Flash

on 09 februára 2021, in COVID-19, Dane a účtovníctvo, News Flash
Čítajte viac

Primary Sidebar

<< Späť k newsroom
E-mail

Footer

O Accace Slovensko

Spoločnosť Accace vznikla v roku 2006 v Bratislave. Accace Slovensko zamestnáva už viac ako 120 odborníkov a poskytuje služby spracovania účtovníctva, mzdovej a HR agendy, daňové a transakčné poradenstvo, právne a korporátne služby, či poradenstvo pre startupy. Za 15 rokov sme si vybudovali stabilnú pozíciu lídra v oblasti BPO služieb na Slovensku. Pravidelne sa umiestňujeme v rebríčku TOP10 poradenských spoločností magazínu TREND. Právne služby poskytuje naša vlastná advokátska kancelária Accace Legal. V rámci skupiny Accace združujeme viac ako 600 odborníkov a poskytujeme služby pre viac ako 2 000 klientov. Nájdete nás v Bratislave a v Košiciach.

O Accace Circle

Celosvetovo pôsobí Accace pod značkou Accace Circle. Ide o biznis komunitu partnerov – profesionálnych poradcov a poskytovateľov BPO služieb. S globálnym zastúpením v takmer 40 krajinách a tímom viac ako 2000 odborníkov, Accace Circle poskytuje služby viac ako 10 000 klientom, najmä stredným a veľkým medzinárodným spoločnostiam zo zoznamu Fortune 500. Celosvetovo Accace Circle spracováva okolo 170 000 výplatných pások mesačne.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Spracovanie účtovníctva a reporting
Spracovanie miezd a HR agendy
Daňové poradenstvo
Právne poradenstvo
Poradenstvo pre startupy
Korporátne služby
Transakčné poradenstvo

Naše online portály

Online účtovný portál
Online mzdový portál
Online dochádzkový portál
Online poradenský portál

Kontaktujte nás

Naše pobočky
Napíšte nám
Prihláste sa na odber noviniek
Newsroom
Kariéra


Sledujte nás

Facebook LinkedIn Instagram Youtube


Accace Circle

© Accace všetky práva vyhradené  |  Všeobecné upozornenie | Upozornenie k newsroom  |  Cookies  |  Politika ochrany osobných údajov  |  Naše GDPR prehlásenie

ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
LEGISLATÍVNYM NOVINKÁM
ODBORNÝM PUBLIKÁCIÁM

Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.

Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.

Stačí nám len Vaša mailová adresa

Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia a naším GDPR prehlásením.

Táto webová stránka používa súbory cookies. Zistite viac.