Späť k newsroom
Kalkulačka nákladov na dlh v slovenských firmách
Zistite viac
Mailchimp - subscribe form sidebar

Atmosféra v tíme robí polovicu spokojnosti v práci | #PeopleOfAccace

25 júna 2025

V našej sérii #PeopleOfAccace vám formou rozhovorov približujeme zákulisie Accace. Dozviete sa, ako u nás vznikajú nové služby či riešenia, kto je v Accace najdlhšie a akými pozíciami si za tie roky prešiel, no najmä spoznáte našich skvelých ľudí. Tentokrát sme sa v rozhovore zamerali na našu pobočku v Košiciach. 

Ako by ste opísali našu košickú pobočku? Čím je podľa vás výnimočná? 

Vlaďa (účtovný tím): Košická pobočka Accace možno nie je najväčšia, ale určite patrí medzi tie s najväčším srdcom. Často sa hovorí, že atmosféra v tíme robí polovicu spokojnosti v práci – a presne to tu cítime každý deň. Je to miesto, kde sa profesionalita stretáva s ľudskosťou a kde sa každý môže naplno rozvíjať. 

Marcela (daňový tím): Košická pobočka je výnimočná ľuďmi, teda nami. Vytvorili sme si tu priateľskú atmosféru a príjemné pracovné prostredie. Máme brainstormingy, aj osobnejšie debaty pri obede.   

Mirka (účtovný tím): Naša pobočka je výnimočná spôsobom, akým spolu fungujeme. Vážim si medziľudské vzťahy, ktoré sme si tu vybudovali – sú prirodzené, úprimné a podporujúce. Zároveň oceňujem, že spolupráca s kolegami má vysokú odbornú úroveň, čo ma posúva ďalej a dáva práci zmysel. 

Blanka (účtovný tím): Aj keď som najčerstvejšou členkou košického tímu, mám pocit ako by som tu bola odjakživa. Všetci kolegovia v košickej pobočke sú veľmi srdeční, priateľskí, ochotní pomôcť a prijali ma s otvorenou náručou, za čo som im veľmi vďačná. Prechod do nového zamestnania môže byť pre človeka stresujúci, ale tu som to určite nezažila. Mám okolo seba dobrý a priateľský kolektív, s ktorým sa ľahko vychádza. Keď sa človek cíti na pracovisku príjemne, tak aj práca ide lepšie.  

Marek (developer): V košickej pobočke sa mi pracuje veľmi dobre. Je to miesto, kde sa môžem stretávať so svojimi kolegami a konzultovať a riešiť pracovné otázky osobne, nielen online. Predtým, keď pobočka v Košiciach ešte neexistovala, som roky pracoval len z domu. Preto veľmi oceňujem možnosť pracovať aj v kancelárii v Košiciach. 

Keko (daňový tím): Košická pobočka je výnimočná ľuďmi, ktorí v nej pracujú. Všetci sú veľmi priateľskí, vždy ochotní pomôcť či poradiť, skrátka panuje tam prijemná priateľská atmosféra. Ako pomerne nový člen tímu, som rýchlo zapadol, radosť chodiť do práce.  

Čo vám robí v košickej pobočke najväčšiu radosť?  

Vlaďa: Najväčšiu radosť mi robia medziľudské vzťahy – kolegovia, s ktorými sa vieme nielen profesionálne dopĺňať, ale si aj ľudsky sadnúť. Príjemné prostredie, kde sa každý môže vyjadriť a cíti sa vypočutý, je na nezaplatenie. A určite aj spoločné raňajky, obedy alebo firemné akcie, ktoré zlepšujú tímového ducha. 

Mirka:  Najväčšiu radosť mi prinášajú každodenné interakcie s kolegami. Vzájomné zdieľanie vedomostí, podpora a spoločné riešenie výziev vytvárajú pracovné prostredie, v ktorom sa dobre cítim. Nie je to však len o pracovnej interakcii – cením si aj to, že môžeme zdieľať svoje radostné, ale aj smutné životné príbehy. Vďaka tomu vnímam náš tím ako skutočnú komunitu, kde má každý svoje miesto. 

Kika (účtovný tím): Budem sa opakovať, no sú to kolegovia a atmosféra, akú sme si vytvorili. Ráno ma privítajú s úsmevom, vylepšia každý jeden deň v práci. S radosťou chodím do office, aj keď si musím privstať a oželieť spánok keďže nie som priamo z Košíc. Jednoznačne mi to ale za ten deň s kolegami stojí.  

Zuzka (účtovný tím): Ako už bolo spomínané, taktiež aj mne robia najväčšiu radosť kolegovia a perfektné medziľudské vzťahy. Vytvárajú priateľskú atmosféru v office, čo vo veľkej miere pridáva aj na efektivite práce. Nakoľko pracujem prevažne z domu, vždy sa nesmierne teším, ak prídem do officu a hneď z dverí uvidím vysmiate a pozitívne naladené tváre ma môžem s nimi stráviť príjemný a prínosný deň plný nových poznatkov.   

Marek: Najväčšou radosťou je pre mňa byť so svojimi kolegami, pomôcť si s akýmkoľvek pracovným problémom priamo a rýchlejšie akoby to bolo napr. cez Teams. Myslím, že sme výborná partia ľudí, ktorí sme si „sadli” aj ľudsky a niekedy sa stretávame aj mimo práce. 

Keko: Najväčšiu radosť mi prináša kolektív kolegov, osobitne Marcelka, tax seniorka, ktorá mi je najbližším mentorom vo svete daní. Za ten krátky čas sa z nás trúfalo hodnotím, že sme priatelia. Samozrejme, sú to aj debaty pomedzi chill pauzy v tulivaku pri espresse/koláčiku. 

Čo ťa/vás najviac prekvapilo na práci v košickej pobočke? 

Vlaďa: Prekvapilo ma, ako rýchlo sa tu človek cíti ako doma. Tím je veľmi otvorený, ochotný pomôcť a zdieľať know-how. Tiež ma milo prekvapila úroveň profesionality v kombinácii s pohodovou atmosférou. 

Marcela: Najviac ma prekvapilo, ako rýchlo sa dá po práci zdvihnúť a ísť do mesta na drink, bez zdĺhavého dohadovania. Tak rýchlo sa to v Bratislave nedá. A svedčí to o priateľských vzťahoch. 

Marek: Neviem či ma to prekvapilo, ale som rád, že máme s kolegami na pobočke také dobré vzťahy a vieme si poradiť a pomôcť ako pracovne, tak aj v súkromí. Obrovskou výhodou pobočky je umiestnenie úplne v centre Košíc, čo je super, keď potrebujeme niečo vybaviť, či už lekára alebo súkromne – všade je to blízko. 

Keko: Budem sa opakovať, ale presne je to skutočnosť, ako rýchlo vie človek zapadnúť do kolektívu, a cítiť sa ako člen tímu, ktorý tam už je večnosť. Hoc je medzi mnou a kolegami nejaký ten vekový rozdiel, ale svojou povahou mi príde, že sme rovesníci. Majú super zmysel pre humor, avšak vieme sa baviť aj vážne a odborne. 

Ako vyzerá tvoj/váš typický pracovný deň na pobočke? 

Vlaďa: Začíname kávou a krátkym prehľadom mailov, kde zistíme, čo nás čaká. Potom sa púšťame do práce – niekto komunikuje s klientmi, iný rieši spracovanie miezd alebo účtovníctva. Počas dňa si navzájom pomáhame, brainstormingujeme a občas sa aj zasmejeme nad tým, ako nám ten čas letí, prípadne nad vtipnými hláškami kolegov. 

Marcela: Prídeš, sadneš a robíš. Bonus je obed v kuchynke, prípadne kávička.  

Mirka:  Deň začínam prehľadom úloh pri dobrej rannej káve. Väčšinu dňa trávim riešením konkrétnych úloh, no vždy si nájdeme čas aj na krátky rozhovor pri obede alebo spoločný smiech, čo príjemne odľahčí pracovný deň. 

Kika: každý deň začína kávou alebo dobrým čajíkom, občas spoločnými raňajkami, počas ktorých sa pozdieľame či už zo súkromného života alebo zo života klientov. Rýchly prehľad emailov, plánovaných meetingov, úloh a našich obľúbených termínov a pracuje sa. Či už v tímoch alebo samostatne, závisí od toho čo deň prinesie a klienti požadujú.  

Marek: Keď prídem do práce a nestihol som raňajky doma, môžem sa najesť v kuchynke. Po zapnutí počítača začína môj bežný pracovný deň, odpovedám na maily, analyzujem a riešim požiadavky kolegov aj klientov. Výhodou je, že na pobočke máme 2 zasadačky, v ktorých si môžeme naplánovať pracovný meeting a neruším tým ostatných kolegov. Taktiež si vždy nájdeme čas na spoločnú kávičku a pokec, výhodou sú aj spoločné obedy v kuchynke alebo v meste. 

Keko: Prídeme, dáme si ranné espresso na rozbeh, porozprávame, čo máme nové, čo nás čaká a pod. Potom zväčša struhneme ešte jedno espresso, lebo jedno nestačí, a potom sadneme a už sa až do obeda nezastavíme. Okolo obeda začne kolečko otázok, kto má čo na obed, prípadne kde ideme alebo niečo objednávame, spoločne sa naobedujeme v rámci možností, a potom opäť pokračujeme v práci. 

Aké najväčšie rozdiely vnímaš medzi prácou na košickej pobočke a na centrále v Bratislave? 

Vlaďa: Košice sú menšie, takže sa poznáme všetci osobne. Riešime rôznorodé úlohy a máme možnosť sa rýchlejšie rozvíjať v rôznych oblastiach. Napriek tomu máme stále silnú oporu v Bratislave, takže sme súčasťou niečoho väčšieho, no s výhodami lokálneho tímu. 

Marcela: Košická pobočka je menšia, určite to vplýva aj na vzťahy a celkovú atmosféru. Je to tu osobnejšie a priateľskejšie, ale bez toho že by utrpela naša pracovná efektivita. 

Mirka:  Rozdiel vnímam hlavne v atmosfére – všetko je  osobnejšie, vzťahy bližšie a komunikácia jednoduchšia. Je to aj preto, že nás je tu len desať, takže sa dobre poznáme a vieme si rýchlo a efektívne pomôcť. No priznám sa, že mi občas chýba väčší ruch a energia bratislavskej centrály – najmä organizované akcie pre zamestnancov a možnosť častejšie sa stretávať s klientmi aj v neformálnom prostredí a viac možností osobnej a profesionálnej interakcie. 

Kika:  Na centrále to často vrie, porady, stretnutia, brainstormingy na chodbe, rôzne akcie. Vzduch je nabitý ruchom, ktorý poháňa rýchle tempo inovácií. Tu sa rozhoduje, udáva sa smer. V Bratislave som strávila zopár rokov, rada na to spomína a práve tento ruch mi tu často chýba. U nás je ale väčšia pohoda, bližšia spolupráca, bližšie vzťahy a silný tímový duch. 

Marek: Rozdiel je asi v tom, že sa všetci dobre poznáme keďže nás je na pobočke v Košiciach oveľa menej ako je tomu v centrále v Bratislave. Je tu výborná atmosféra a mne sa tu pracuje veľmi dobre. 

Keko: Neviem, či to viem objektívne posúdiť, v bratislavskej pobočke som bol zatiaľ len 2-krát, ale tým, že je košická pobočka menšia, všetci sa dobre poznáme a naše vzťahy sú priateľské, nie len kolegiálne.  

Čo je podľa teba najväčšou výhodou práce práve v Košiciach? 

Vlaďa: Jednoznačne kombinácia profesionálnej práce s pohodovým životným štýlom. V Košiciach máme všetko, čo potrebujeme – moderné pracovné prostredie, stabilný tím a zároveň kratšie dochádzanie do officu. 

Mirka: Veľkou výhodou je komornejšia atmosféra, ktorú si ako malý tím dokážeme udržať. Vďaka tomu sme si bližší, komunikujeme otvorene a vieme si rýchlo navzájom pomôcť. Zároveň si nesmierne vážime podporu z bratislavskej centrály – vieme, že sa máme na koho obrátiť, keď potrebujeme pomoc alebo odborné usmernenie. Cítime sa byť plnohodnotnou súčasťou firmy, no s výhodou lokálneho, flexibilného fungovania. 

Kika: Košice, ako naša kancelária ponúka príležitosti, diverzitu, ruch, ale zároveň aj spomalenie. Ponúka rovnováhou medzi pracovným životom a občas menej stresu. Je na každom čo si vyberie. Košice sú príkladom toho, že aj práca mimo hlavného mesta môže byť zaujímavá, zmysluplná, profesionálna ale zároveň ľudská.  

Marek: Keďže bývam blízko Košíc, je pre mňa veľmi výhodné, že firma má pobočku v Košiciach a nemusím preto pravidelne cestovať Bratislavy. 

Čím môžeme podľa vás prilákať do Accace zaujímavých klientov a nových kolegov? Čím sa odlišujeme od našej konkurencie? 

Vlaďa: Sme flexibilní, otvorení inováciám a vieme sa prispôsobiť individuálnym potrebám klienta. Klientom aj kolegom ponúkame osobný prístup, kvalitné služby a príležitosť rásť – či už odborne, alebo osobnostne. Naša výhoda je v tom, že hoci sme súčasťou veľkej medzinárodnej siete, stále si držíme ľudský rozmer. 

Mirka:  Myslím, že našou silou je ľudský prístup a vysoká odbornosť zároveň. Naši kolegovia sú nielen profesionáli, ale aj ľudia, ktorí radi pomôžu. Veľmi si cením otvorenú komunikáciu a ochotu zdieľať know-how – osobitne s daňovým tímom. Nových kolegov aj klientov môže osloviť kombinácia kvality služieb, ľudskosti a príležitostí zapájať sa do firemných akcií či podujatí s klientmi, ktoré podľa mňa ešte viac posilňujú dôveru a vzťahy. Zároveň vidím priestor v tom prezentovať sa lokálne – robiť akcie v Košiciach a byť viditeľnejší na miestnom trhu. Mnohé lokálne firmy o nás ešte nevedia, hoci by práve v našich službách mohli nájsť presne to, čo hľadajú. 

Keko: Už som stihol počas mojej pracovnej kariéry byť aj súčasťou veľkých korporátov, či malých lokálnych kancelárií. Accace je podľa mňa úžasná možnosť učiť sa niečo nové, nakoľko ľudia, ktorí tu pracujú sú srdeční a vždy ochotní pomôcť a poradiť. Osobne mi nevyhovujú veľké kolektívy, a preto som rád, že v Accace sa necítim len ako „číslo”.  

Kika:  Accace je postavené na otvorenej komunikácii, úprimných a dlhodobých vzťahoch. Klienti, ale aj kolegovia sa môžu spoľahnúť, že si stojíme za slovom a snažíme sa vždy vyjsť v ústrety. Máme radi inovácie, každý nápad sa cení. Vieme nájsť riešenie, ktoré má zmysel a zároveň je odborne podložené vďaka naším odborníkom. Snažíme sa navzájom podporovať a vo vzájomnom rešpekte posúvať vpred. 

Marek: Myslím, že firma ponúka okrem platu aj zaujímavé zamestnanecké benefity a možnosť odborného aj osobnostného rastu. Sme flexibilní a otvorení k inováciám, a poskytujeme zákazníkom kvalitné služby. Medzi kolegami vládne dobrá atmosféra a ochota si navzájom pomôcť. 

Kalkulačka nákladov na dlh v slovenských firmách
Zistite viac
[Pop-up][MC] Zmeny v DPH a ich vplyv na e-commerce SK | eBook

Všetky potreby vašej firmy vyriešime na jednom mieste

Pohodlne sa usaďte a nechajte vaše obchodné záležitosti na našich odborníkov. Získajte odbornú pomoc na Slovensku pod jednou strechou.
  • Vedenie účtovníctva a reporting: Vedenie účtovníctva | Štatutárny a manažérsky reporting | Online účtovný portál | IFRS | Školenia na mieru
  • Spracovanie miezd a personalistika: Spracovanie miezd | Spracovanie HR agendy a personalistika | Online mzdový a HR portál | Online dochádzkový portál | Pracovnoprávne poradenstvo | Poradenstvo pri vysielaní zamestnancov | Daň z príjmov fyzických osôb | Mzdové a HR školenia | Zamestnanecké akcie (ESOP) | Analýza sociálneho prostredia a vitality firmy
  • Daňové poradenstvo: Daňové poradenstvo pre právnické osoby | Dodržiavanie daňových predpisov | Fúzie a akvizície | Transfer pricing | Daň z príjmov fyzických osôb | Služby v oblasti DPH | Odborné školenia
  • Korporátne a kancelárske služby: Založenie a registrácia spoločnosti | Registrované sídlo firmy | Likvidácia spoločnosti | Zabezpečenie zmien v obchodných spoločnostiach | Zastupovanie klientov
  • Právne poradenstvo: Obchodné právo | Pracovnoprávne poradenstvo | GDPR | Právne due diligence | Právne poradenstvo v oblasti nehnuteľností | Právne služby pri konkurze a reštrukturalizácií | Právo duševného vlastníctva | Súdne spory
  • Transakčné poradenstvo: Due diligence a transakčné poradenstvo | Fúzie a akvizície | Transfer pricing
  • Back office služby: Správa zdieľanej kancelárie a parkingu | Prenájom eventového priestoru
  • Poradenstvo pre startupy
  • Online poradenský portal
Potrebujete poradiť? Radi vám pomôžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right