• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: slovakia@accace.com

Tel.: + 421 232 553 000

Kontaktujte nás
Odoberajte novinky
  • Naše pobočky
  • Všetky stránky
    • Globálny web (Anglický)
    • Globálny web (Nemecký)
    • Česká republika
    • Juhoafrická republika
    • Nemecko
    • Maďarsko
    • Poľsko
    • Rumunsko
    • Rusko
    • Slovensko
    • Spojené štáty americké
    • Ukrajina

Accace Slovensko

  • O nás
    • Kto sme
    • Prípadové štúdie
    • Spoznajte náš tím
    • Accace Circle
    • Naši partneri
    • Spoločenská zodpovednosť
    • Office Gallery
  • Služby
    • OUTSOURCING
    • Vedenie účtovníctva a reporting
    • Online účtovný portál
    • Spracovanie miezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online dochádzkový portál
    • PORADENSTVO
    • Daňové poradenstvo
    • Korporátne a kancelárske služby
    • Poradenstvo pre startupy
    • Právne poradenstvo
    • Transakčné poradenstvo
    • Online poradenský portál
  • Covid-19
  • Kariéra
    • Voľné pozície
    • Kto sme
    • Naše hodnoty
    • Accace v číslach
    • Príbehy
    • Benefity
    • Život v Accace
  • Newsroom
  • Podujatia
  • Naše pobočky

Accace v HN: Faktúra za službu z EU a dodatočné daňové priznanie

19 sep 2013

Accace radí čitateľom HN v online poradni:
Firme bola doručená faktúra z ČR za službu – zasielanie ponúk e- mailom. Služba je za obdobie od 02.07.2013 do 02.07.2014. Dátum vystavenia je 05.7.2013 a dátum splatnosti 20.07.2013. Žiadna zmluva k tejto službe nie je. Faktúra bola doručená v septembri 2013. Usudzujem, že budeme musieť podať dodatočné daňové priznanie DPH za mesiac júl a urobiť samozdanenie.

Môže firma v tomto dodatočnom daňovom priznaní uplatniť aj daň na vstupe alebo na tú má nárok až v mesiaci, keď jej bola faktúra doručená?

Odpovedá Peter Pašek, Managing Director Accace k.s
Vychádzame z predpokladu, že obe zmluvné strany sa považujú za zdaniteľné osoby, pričom dodávateľ služby je zdaniteľnou osobou registrovanou na účely DPH v ČR (ďalej len „český platiteľ“) a odberateľ sa považuje za zdaniteľnú osobu registrovanú na účely DPH v SR (ďalej len „slovenský platiteľ“). Rovnako rozumieme, že český platiteľ nedisponuje prevádzkarňou na účely DPH v SR, t.j. takým stálym miestom podnikania, ktoré by bolo materiálne a personálne vybavené na výkon jeho podnikania v SR. V súlade s §15 ods. 1 Zákona o DPH (ďalej len „ZDPH“) sa miesto dodania pri Vami uvádzanej službe nachádza na území SR, t.j. v štáte v ktorom má zdaniteľná osoba, ktorá je príjemcom danej služby svoje sídlo. Následne v súlade s §69 ods. 3 ZDPH je osobou povinnou platiť daň pri Vami uvádzanej službe práve slovenský platiteľ.

Rozumieme, že vo Vašom prípade sa jedná o opakovane dodávanú službu s dobou trvania 1 rok + 1 deň (pozn. od 02.07.2013 do 02.07.2014). Chceli by sme Vás upozorniť, že ak sa služba s miestom dodania podľa § 15 ods. 1  ZDPH, pri ktorej je povinný platiť daň príjemca služby uskutočňuje opakovane počas obdobia dlhšieho ako 12 kalendárnych mesiacov a platba je dohodnutá za obdobie dlhšie ako 12 kalendárnych mesiacov, považuje sa služba za dodanú posledným dňom každého kalendárneho roka (31. 12.), až kým sa dodanie služby neskončí. Ak by bola platba dohodnutá za obdobie, ktoré  nepresahuje 12 kalendárnych mesiacov, určí sa deň dodania podľa prvej vety § 19 ods. 3 ZDPH, t.j. služba by sa považovala za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba za opakovane dodávanú službu vzťahovala.

Rovnako by sme Vás však chceli upozorniť, že daňová povinnosť vzniká prijatím platby pred dodaním služby, ak službu dodáva zahraničná osoba a povinnosť platiť daň v SR podľa § 69 ods. 3 ZDPH má prijímateľ služby. Ide o služby, pri ktorých sa uplatňuje prenos daňovej povinnosti na odberateľa – prijímateľa služby, ak službu dodáva zahraničná osoba z iného členského štátu alebo z tretieho štátu. Ak prijímateľ služby zaplatí za službu dodávateľovi, zahraničnej osobe, pred dodaním služby (a ide o dodanie služby z iného členského štátu alebo z tretieho štátu zahraničnou osobou), vzniká prijímateľovi služby daňová povinnosť dňom, kedy jeho dodávateľ prijal platbu ( pozn. § 19 ods. 4  ZDPH), a to v rozsahu prijatej platby.  Podľa názoru MF SR ak prijímateľ služby má problém so zistením, kedy dodávateľ, zahraničná osoba, prijal platbu, je možné považovať za deň vzniku daňovej povinnosti deň, kedy prijímateľ služby zaplatil za službu. T.j. odporúčame preveriť dátum prijatia predmetnej platby u dodávateľa na účely určenia dňa vzniku daňovej povinnosti.

Berte prosím na vedomie, že právo na odpočet DPH z vyššie uvedeného dodania, Vám vznikne dňom kedy bude daň uvedená v záznamoch DPH.

http://poradna.hnonline.sk/otazka/faktura-za-sluzbu-z-eu#.Ujla79K8D-I

Peter Pašek je na pozícii Managing Director zodpovedný za riadenie slovenskej pobočky Accace – v súčasnosti najväčšej v rámci Accace Group. Peter ako certifikovaný daňový poradca sa okrem toho špecializuje na medzinárodné daňové a transakčné poradenstvo, due diligence a medzinárodné plánovanie. Peter je autorom odborných článkov, prednáša na seminároch pre medzinárodné firmy ako aj na Ekonomickej Univerzite v Bratislave. Peter je súčasne expertom daňovej poradne eTREND a HN a odpovedá na otázky čitateľov na portáli Dane a účtovníctvo.

Primary Sidebar

<< Späť k newsroom
E-mail

Footer

O Accace Slovensko

Spoločnosť Accace vznikla v roku 2006 v Bratislave. Accace Slovensko zamestnáva už viac ako 120 odborníkov a poskytuje služby spracovania účtovníctva, mzdovej a HR agendy, daňové a transakčné poradenstvo, právne a korporátne služby, či poradenstvo pre startupy. Za 15 rokov sme si vybudovali stabilnú pozíciu lídra v oblasti BPO služieb na Slovensku. Pravidelne sa umiestňujeme v rebríčku TOP10 poradenských spoločností magazínu TREND. Právne služby poskytuje naša vlastná advokátska kancelária Accace Legal. V rámci skupiny Accace združujeme viac ako 600 odborníkov a poskytujeme služby pre viac ako 2 000 klientov. Nájdete nás v Bratislave a v Košiciach.

O Accace Circle

Celosvetovo pôsobí Accace pod značkou Accace Circle. Ide o biznis komunitu partnerov – profesionálnych poradcov a poskytovateľov BPO služieb. S globálnym zastúpením v takmer 40 krajinách a tímom viac ako 2000 odborníkov, Accace Circle poskytuje služby viac ako 10 000 klientom, najmä stredným a veľkým medzinárodným spoločnostiam zo zoznamu Fortune 500. Celosvetovo Accace Circle spracováva okolo 170 000 výplatných pások mesačne.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Spracovanie účtovníctva a reporting
Spracovanie miezd a HR agendy
Daňové poradenstvo
Právne poradenstvo
Poradenstvo pre startupy
Korporátne služby
Transakčné poradenstvo

Naše online portály

Online účtovný portál
Online mzdový portál
Online dochádzkový portál
Online poradenský portál

Kontaktujte nás

Naše pobočky
Napíšte nám
Prihláste sa na odber noviniek
Newsroom
Kariéra


Sledujte nás

Facebook LinkedIn Instagram Youtube


Accace Circle

© Accace všetky práva vyhradené  |  Všeobecné upozornenie | Upozornenie k newsroom  |  Cookies  |  Politika ochrany osobných údajov  |  Naše GDPR prehlásenie

ZÍSKAJTE ZADARMO PRÍSTUP K
LEGISLATÍVNYM NOVINKÁM
ODBORNÝM PUBLIKÁCIÁM

Vďaka naším pravidelným newslettrom budete informovaní o zmenách, ktoré môžu ovplyvniť Váš biznis! Prihláste sa do nášho mailing listu a my Vám budeme zdarma posielať naše newslettre o zmenách v legislatíve, užitočné tipy, regionálne štúdie, eBooky a pozvánky na naše odborné semináre.

Navštívte našu Newsroom a zistite, prečo sa oplatí odoberať naše novinky.

Stačí nám len Vaša mailová adresa

Budeme Vám posielať novinky z oblastí, ktoré Vás zaujímajú a spracúvať Vaše osobné údaje v súlade s našou Politikou ochrany súkromia a naším GDPR prehlásením.

Táto webová stránka používa súbory cookies. Zistite viac.