Accace odpovedá na dotazy čitateľov eTRENDu v poradni:
Stavebná spoločnosť chce sponzorovať mládežnícky futbalový klub tým, že mu v nevyhnutnej miere opraví prevádzkové priestory (jedna kancelária, šatne a sociálne zariadenia). Za to si bude môcť firma bezplatne umiestniť reklamu v priestoroch štadiónu. Bude si môcť stavebná firma výdavky na opravu a materiál zahrnúť do daňových nákladov? Je nevyhnutné uzatvoriť zmluvu o sponzoringu?
Odpovedá Peter Pašek, Managing Director Accace k.s
Rozumieme, že predmetom Vašej otázky je dopad na daň z príjmov právnických osôb Vašej spoločnosti. V súlade s §19 ods. 2 písm. k) Zákona o dani z príjmov sa za daňový výdavok považuje aj výdavok (náklad) na reklamu vynaložený za účelom prezentácia podnikateľskej činnosti daňovníka, tovaru, služby, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, obchodného označenia výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s činnosťou daňovníka so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia príjmov daňovníka. Vyššie uvedené znamená, že výdavky vo forme reklamy napr. Vášho obchodného mena sa môžu považovať za daňový výdavok.
Chceli by sme Vás upozorniť, že reklamnú službu Vám poskytne mládežnícky futbalový klub (ďalej len „klub“) vo forme umiestnenia reklamy v jeho priestoroch, t.j. máme zato, že klub by mal vystaviť faktúru resp. si od Vašej spoločnosti iným dokladom požadovať za predmetné reklamné služby odmenu napr. v sume výdavkov potrebných na opravu prevádzkových priestorov vykonaný Vašou spoločnosťou. Rovnako aj Vami vykonané stavebné práce by mali byť vyfakturované Vašou spoločnosťou na klub s tým, že tak výdavky na spotrebovaný materiál ako i mzdové náklady na Vašich zamestnancov by boli považované za daňový výdavok, keďže aj suma Vami fakturovaná za vykonané opravy sa považuje za zdaniteľný príjem Vašej spoločnosti. Následne by sme odporučili Vašu pohľadávku za vykonanú opravu následne započítať s pohľadávkou klubu za reklamné služby.
http://podnikanie.etrend.sk/podnikanie-firemne-financie/je-sponzoring-danovym-vydavkom.html
Peter Pašek je na pozícii Managing Director zodpovedný za riadenie slovenskej pobočky Accace – v súčasnosti najväčšej v rámci Accace Group. Peter ako certifikovaný daňový poradca sa okrem toho špecializuje na medzinárodné daňové a transakčné poradenstvo, due diligence a medzinárodné plánovanie. Peter je autorom odborných článkov, prednáša na seminároch pre medzinárodné firmy ako aj na Ekonomickej Univerzite v Bratislave. Peter je súčasne expertom daňovej poradne eTREND a HN a odpovedá na otázky čitateľov na portáli Dane a účtovníctvo.